مواد غذایی> اقتصاد غذا - دکتر سید محمد عزیزی مدیر کل فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو شرایط پذیرش گواهی بهداشت برای واردات مواد اولیه فرایند شده را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا »فودپرس»، در متن نامه دکتر عزیزی خطاب به انجمن واردکنندگان مواد غذایی و آشامیدنی آمده است:  به منظور ایجاد تسهیلات در زمینه ورود مواد اولیه و فرآورده های غذایی و آشامیدنی و رفع مشکلات مربوط به لگالایز گواهی بهداشت، به استناد مفاد دستورالعمل اجرایی ساخت و ورود مواد غذایی آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی مصوب ۱۳۸۷ و رای کمیته فنی و قانونی به شماره د/688/79401 مورخ 98.8.1 به اطلاع می رساند :
1. در صورت وجود کشور ذی نفع یا واسط، ارائه تصویر گواهی بهداشت کشور تولید کننده که لاک و مهر شده  به اصل گواهی بهداشت صادر شده از کشور ذی نفع یا واسط،  با تایید سفارت جمهوری اسلامی ایران در آن کشور مورد قبول است.
2. تصدیق سفارت جمهوری اسلامی ایران در هر یک از کشورهای اتحادیه اروپا برای گواهی بهداشت صادره در یکی از کشورهای اتحادیه اروپا قابل قبول است.

3.از دومین محموله وارد شده گواهی بهداشت قابلیت مصرف در کشور مبدا صادر و یا تایید شده توسط مقام ذی صلاح کشور تولیدکننده در طول مدت اعتبار پروانه بهداشتی ورود نیاز به تصدیق سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور مبدا را ندارد.

 این بخشنامه جایگزین بخشنامه شماره 52055/655 مورخ 95.3.29 می باشد.

کد خبر 822db2894b1542adbb42ee1968ab399c

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =