کشاورزی> قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص واردات 150 هزار تنی شکر، گفت: با اجرای قانون انتزاع و واگذاری برخی از اختیارات به وزارت جهادکشاورزی، صدور مجوز واردات محصولات کشاورزی به این وزارتخانه محول شده است.


مجتبی خسروتاج در حاشیه مراسم معرفی و تقدیر از آثار برگزیده طرح و نقشه فرش دستباف ایران در گفت و گو با خبرنگاران، تصریح کرد: بدون بررسی و اطلاع وزارت جهادکشاورزی هیچ کالایی مجوز واردات و یا صادرات نخواهد گرفت.

وی همچنین درخصوص تاثیر لغو تحریم ها بر افزایش صادرات فرش دستباف، گفت: گرچه لغو تحریم ها زمینه را برای حضور کالاهای ایرانی به ویژه فرش دستباف فراهم کرده اما این موضوع به تنهایی کفایت نمی کند و نیازمند یکسری فعالیت های تبلیغاتی بیشتر است.

وی افزود: از طرف دیگر نباید فقط به جنبه بازرگانی فرش دستباف نگاه کرد بلکه این کالا دارای اصالت هنری است و باید روی گروه های خاص و مصرف کنندگان خاص متمرکز شویم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درخصوص مصوبه تعیین 217 قلم کالا از محل تولیدات داخل نیز گفت: مصوبات دولت به همه وزارتخانه ها ابلاغ می شود و هر کدام در بخش تدارکات خود اقدام به تهیه این اقلام می کنند.

وی درخصوص سه هیات ایتالیایی، اسپانیایی و فرانسوی که به زودی وارد کشور خواهند شد، اظهار داشت: همه بنگاه ها و شرکت های تولیدی دنیا در انتظار لغو تحریم های ایران بودند چرا که در برخی مواقع انعقاد قرارداد بار مالی برای آنها در پی خواهد داشت بنابراین هر گروه خارجی که برای مذاکره به کشور بیایند همواره تاکید داریم، سیاست های ما بر منبای اقتصاد مقاومتی است و ما نیز مایل هستیم در راستای سرمایه گذاری مشترک، همکاری های مهندسی، واردات مواد اولیه و واسطه ای حرکت کنیم.

منبع:ایانا
کد خبر 850f4beefa4c45d4accc2faa6e66b417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =