کشاورزی> مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران با بیان اینکه قیمت شیرخام در حال حاضر براساس محاسبات انجام گرفته ۱۵۷۰ تومان است، گفت: هم اکنون متوسط کشوری قیمت خرید شیرخام از دامداران کمتر از ۱۲۰۰ تومان است.

علیرضا عزیزاللهی  با بیان اینکه موضع دامداران درباره قیمت شیرخام روشن است، اظهارداشت: عرضه شیرخام به نرخ کمتر از ۱۴۴۰ تومان، به زیان دامداران کشور است و برای آنان ایجاد بحران می‌کند.

وی تصریح کرد: در این راستا یا باید صنایع لبنی  و در کنار آنها مصرف کنندگان، این هزینه را تقبل کنند یا اینکه دولت مابه التفاوت آن را بپردازد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران با اشاره به اینکه ما به مشکلات صنایع لبنی آگاه هستیم، افزود: بهرحال با توجه به هزینه‌های تولید، شیرخام باید با قیمت مناسب عرضه شود تا دامداران دچار مشکل نشوند.

عزیزاللهی درباره قیمت تمام شده تولید شیرخام در شرایط کنونی نیز افزود: قیمت شیرخام درحال حاضر براساس محاسبات ما و معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی، ۱۵۷۰ تومان است؛ با این وجود دامداران شرایط اقتصادی کشور را درک کرده و همان نرخ ۱۴۴۰ تومان را پذیرفته‌اند؛ اما صنایع لبنی و مصرف کنندگان بازهم با تولیدکنندگان همراهی نمی‌کنند. ‌

وی با اشاره به اینکه بیش از یکسال است نرخ ۱۴۴۰ تومان برای شیرخام مصوب شده اما تاکنون اجرایی نشده است، گفت: هم اکنون متوسط کشوری قیمت خرید شیرخام از دامداران کمتر از ۱۲۰۰ تومان است.

منبع:مهر
کد خبر a9f4062e91ba422aa23478cd6fe678b7

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =