کشاورزی> معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه دامداران از سال گذشته منتظر اجرای مصوبه خرید شیر خام به قیمت ۱۴۴۰ تومان هستند، گفت: انتظار می‌رود سازمان حمایت هر چه زودتر این مصوبه را اجرا کند، تا بیش از این شاهد متضرر شدن دامداران نباشیم.

حسن رکنی معاون وزیر جهاد کشاورزی در مورد اجرای مصوبه خرید شیر خام 1440 تومان از دامداران گفت: معاون رئیس جمهور آقای شریعتمداری با نظر بسیار مثبتی به این موضوع وارد شده‌ و  در صورت ‌جلسه‌ای که برای اجرایی شدن این مصوبه به سازمان حمایت ابلاغ شده بر حسن اجرای این مصوبه تأکید شده است.

وی با بیان اینکه ما از سازمان حمایت انتظار اجرای شدن این مصوبه را داریم، افزود: ابلاغ این مصوبه به سازمان حمایت اتفاق جدیدی نیست، بلکه مصوبه  خرید شیر خام به قیمت 1440 تومان سال گذشته در ستاد تنظیم بازار تصویب شد، ولی هیچ‌گاه اجرا نشد.

رکنی تصریح کرد: دامداران با کمترین توقع بیشترین تلاش را برای تولید می‌کنند و انتظاری که برای اجرایی شدن مصوبه دارند، انتظار بالایی نیست.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه انتظار می‌رود، در یک فضای آرام و با تعامل مناسب بین دامداران و کارخانجات صنایع لبنی این مصوبه عملیاتی شود، بیان داشت: در ادامه مسیر سازمان حمایت باید اقدامات عملیاتی را به گونه‌ای انجام دهد، تا خرید و فروش این محصول سیر طبیعی خودش را پیدا کند.

وی در پاسخ به این سوال که از یک طرف دامداران خواهان افزایش قیمت خرید شیرخام هستند، اما از طرف دیگر صنایع با توجه به شرایط بازار تمایلی به افزایش قیمت ندارند، برآورد شما از این مسئله چیست، گفت: با توجه به وظایفی که ستاد تنظیم بازار در قبال مصرف‌کننده، تولید کننده و صنایع بر عهده دارد، قبل از ابلاغ مصوبه خرید شیر خام به قیمت 1440 تومان قطعا کارهای کارشناسی انجام شده و نباید دوباره این موضوع مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان داشت: به صورت بسیار شفاف در بخشنامه ستاد تنظیم بازار این موضوع مطرح شده که سازمان حمایت موظف به نظارت بر عملیاتی شدن مصوبه مذکور است، بنابراین انتظار می‌رود که سازمان حمایت در این مورد ورود فعالی داشته باشد و ضمن در نظر گرفتن منافع تولید، مصرف و صنعت بیش از این شاهد متضرر شدن دامداران نباشیم.

منبع:فارس
کد خبر 8965f70ce3e3484899938aa4e15c8f8c

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد فربد ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    0 0
    بهتر نیست به جای اصرار بر اعمال قیمت 1440 تومان به بررسی علت گران بودن شیر خام در ایران نسبت به سایر کشور ها و بخصوص کشور رقیب صادراتی همسایه بپردازید .