کشاورزی> مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی با بیان اینکه درخواست ادامه طرح خرید تضمینی شیر به وزیر جهاد ارائه شده، گفت: هنوز تصمیمی برای قطع خرید تضمینی شیر اتخاذ نشده و در استان‌هایی که این طرح در حال اجراست، خرید تضمینی ادامه دارد.

حسین صفایی مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: هنوز تصمیمی برای قطع خرید تضمینی شیر خام گرفته نشده و در استان‌هایی که این طرح در حال اجراست فعلا خرید تضمینی شیر ادامه می‌یابد.

وی افزود: درخواست ادامه طرح خرید تضمینی شیرخام از دامداران با قیمت 1440 تومان به وزیر جهاد کشاورزی ارائه شده، ولی هنوز تصمیمی راجع به آن اتخاذ نشده و ادامه طرح در حال بررسی است.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی در پاسخ به این سؤال که چرا برخی دامداران هنوز موفق به اخذ وجه فروش شیرخام خود نشده‌اند، گفت: ممکن است به صورت موردی برخی دامداران هنوز وجه خود را بابت فروش شیرخام، از سازمان تعاون روستایی دریافت نکرده باشند که این افراد می‌توانند به جای وجه نقد، ذرت دریافت کنند.

وی گفت: بابت فروش شیرخام تضمینی با قیمت مصوب تیرماه سال 93 یعنی 1440 تومان به سازمان تعاون روستایی دامداران می‌توانستند، پول نقد یا ذرت دریافت کنند.

براساس این گزارش: به دنبال عدم اجرای مصوبه تیرماه سال 93 مبنی بر قیمت خرید شیرخام از دامداران توسط صنایع لبنی به قیمت 1440 تومان، دولت در راستای حمایت از تولید‌کنندگان شیر در زمستان گذشته طرحی را با عنوان خرید تضمینی شیرخام به اجرا درآورد.

این گزارش می‌افزاید: طرح خرید تضمینی شیرخام یک طرح حمایتی از تولید‌کنندگان است که براساس آن شیر خام با چربی 3.2 و بار میکروبی زیر 100 هزار از تولید‌کنندگان با قیمت 1440 تومان خریداری می‌شود.

این طرح از زمستان سال گذشته به اجرا در آمد و قرار است، تا پایان تیرماه 94 هم ادامه داشته باشد.


منبع:فارس
کد خبر 2da64489110b4403b3b61f779338b359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =