مواد غذایی> رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی گاوداران با بیان اینکه به تولید بها داده نمی‌شود، گفت: دامداران برای جلوگیری از ضرر و زیان چاره‌ای جز کاهش تولید ندارند.

سید احمد مقدسی گفت: میانگین قیمت خرید شیرخام در دو سال گذشته 1140 تا 1160 تومان بوده است و علیرغم تمام تلاش‌هایی که دامداران برای اجرای مصوبه تیرماه 93 انجام دادند، مصوبه خرید شیرخام به قیمت 1440 تومان به اجرا در نیامد.

وی با بیان اینکه به واردات بیش از تولید اهمیت داده می‌شود افزود: در دو سال گذشته دامداران هیچ یارانه‌ای اخذ نکرده و مصوبه خرید شیرخام هم به علت ممانعت صنایع لبنی به اجرا در نیامد.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران با بیان اینکه ادامه این روند به کاهش تولید می‌انجامد، اظهار داشت: اگرچه زورمان به ارگان‌های دولتی نمی‌رسد، اما به خودمان می‌رسد و با کاهش دادن تولید زیان خود را کم می‌کنیم.

مقدسی با بیان اینکه مصرف شیر در کشور یک سوم استانداردهای جهانی است، گفت: از آنجا که به تولید بها داده نمی‌شود و هیچ ارگانی از تولید‌کنندگان و دامداران حمایت نمی‌کنند، بنابراین گاوداران هم چاره‌ای جز کاهش تولید ندارند.

وی تصریح کرد: خودکفایی در تولید یک محصول با عرضه محصول مفت امکان‌پذیر نیست و دامداران بیش از این توان ندارند.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی با بیان اینکه قانون انتزاع به درستی اجرا نشد، افزود: وزارت جهاد ابزار اجرایی برای تنظیم بازار در اختیار ندارد، در حالی که بخش اعظمی از مشکلات اقتصادی گریبان‌گیر تولید‌کنندگان است، اما تصمیمات نهایی برای قیمت‌ها و تنظیم بازار را وزارت‌خانه‌های دیگر می‌گیرند.

براساس این گزارش علیرضا عزیزاللهی مدیرعامل اتحادیه دامداران ایران هم گفته بود، در شرایط پسا برجام امیدوار بودیم که مشکل قدرت خرید مردم حل شود و خرید محصولات دامی افزایش یابد، که این اتفاق نیفتاد و تقاضا برای خرید محصولات لبنی افزایش نیافته است، بنابراین به دنبال سیاست کاهش تولید هستیم.

منبع:فارس
کد خبر 89edc7a409184f7f97aeb285dd2a213d

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =