۰ نفر
۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹
مواد غذایی> لذت رفتن به سفر و استراحت می‌تواند به خاطر برخی نا‌پرهیزی‌های غذایی به خاطره‌ای تلخ و ناراحت کننده برای افراد تبدیل شود.

کارشناسان به افرادی که در فصل تابستان به مسافرت می‌روند توصیه می‌کنند از خوردن برخی خوراکی‌ها اجنتاب کنند تا علاوه بر عدم مسمومیت، تناسب اندام آنها از بین نرود و دچار چاقی و اضافه وزن نشوند.

از جمله خوراکی‌های بسیار چاق کننده که نباید در مسافرت‌ها آنها را مصرف کرد می توان به انواع بستنی، مافین، کیک‌های شکلاتی، نوشابه‌های گاز دار، برخی غذاهای سنتی منطقه‌ای که فرد سفر کرده و حاوی روغن و مواد پر چرب هستند، پن کیک و انواع پاستاها اشاره کرد.

در عین حال برخی مواد غذایی نیز می‌توانند در سفر باعث مسمومیت غذایی، اسهال و استفراغ  شوند؛ افراد باید از خوردن انواع گوشت های پخته و نیمه خام یا سرخ شده، انواع فست فود، تخم مرغ و غذاهایی مانند سالاد الویه که در آن تخم مرغ به کار رفته، خوردن انواع سس ها بویژه اگر در محیط غیر یخچالی نگهداری می‌شوند، محصولات لبنی غیراستاندارد و محلی مانند شیر، پنیر و کره خودداری کنند.

متخصصان تغذیه به افراد برای داشتن یک سفر دلنشین و بدون ابتلا به بیماری توصیه می کنند در وهله اول برای خرید مواد غذایی به اماکن معتبر مراجعه کنند، همچنین برای تناسب اندام به جای خوردن انواع شیرینی از میوه و سبزیجات تازه استفاده کرده زیرا مسافرت و گردش نمی تواند کالری مواد غذایی چرب و شیرین را بسوزاند.

منبع:شفاآنلاین
کد خبر 8b8aa44436b14d079e6b568d3f2bd03d

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =