مواد غذایی> اقتصاد غذا – با موافقت اعضای کارگروه تنظیم بازار، قیمت روغن نباتی بعد از ماه مبارک رمضان تا سقف 10 درصد افزایش می یابد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس»، فعالان صنعت روغن نباتی معتقدند که عواملی نظیر حقوق  و دستمزد، قیمت ارز، افزایش تعرفه واردات روغن خام، قیمت حامل های انرژی از سوی دولت افزایش یافته اما قیمت روغن همچنان ثابت مانده است و همین امر باعث شده واردات روغن خام دچار مشکل شود به طوری که با وجود روغن خام در مبادی ورودی به دلیل نبود توجیه اقتصادی ترخیص آن صورت نمی گیرد.

گفتنی است این مباحث در حالی مطرح می شود که تخفیفات بی پایان برخی برندهای روغن نباتی تا 30 درصد همچنان در فروشگاه های زنجیره ای و برخی مراکز عرضه پابرجاست.


کد خبر 8cfcbf6ca83044fc9e7939627cfb754a

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمدزاده ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    1 0
    با سلام ، همواره می توان با دستان پر توان مسولین با افزایش تعرفه ها بر قیمت مواد غذایی هم چون روغن نباتی با افزایش قیمت آن بر کیفیت و رضایتمندی بالا موجب بشود .
  • رضایی ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    0 1
    سلام ، با چنین افزایش قیمت بر مواد غذایی بسیار موافقم چرا که موجب رضایتمندی مردم از تولید کننده گان روز به روز حمایت می کنند تا که محصول درست و مرغوب ایرانی پسند تحویل عموم مردم با کیفیت بالا دهند پس این افزایش قیمت دستان مسولان را می بوسد.
  • محتشمی پور ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    1 0
    سلام ، با افزایش تعرفه ها و افزایش مالیات بر ارزش افزوده می توان به تولید داخلی محصولات لبنیاتی و غذایی بخصوص روغن نباتی حمایت خود را نسب به تولید کننده گان و بالا بردن سطح کیفیت محصول می شود این اقدام ، اقدام بسیار مهم و فرو گذار است با همت مسولین جهت موافقت لایعه
  • روحانی ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    1 0
    سلام ، ما با افزایش قیمت ها مشکلی نداریم با کمی افزایش درصد تعرفه ها آسمان به زمین نمی آید . با تشکر از مسولان مربوطه