صنایع غذایی> دبیرانجمن صنایع لبنی با بیان اینکه فاز سوم یارانه صادراتی تا ١٠ روز آینده پرداخت می شود، گفت: صادرات لبنیات حدود ١٣ درصد رشد داشته است.


رضا باکری  با اشاره به پرداخت دو فاز از یارانه صادراتی لبنیات، اظهارداشت: سازمان برنامه و بودجه باقی این مشوق صادراتی را تامین و دستور پرداخت آن را صادر کرده است.

وی اضافه کرد: بنابراین در آینده ای نزدیک وزارت جهاد کشاورزی این مبلغ را به حساب کارخانجات واریز خواهد کرد.

دبیر انجمن صنایع لبنی درباره اینکه آیا تا پایان هفته جاری این مشوق پرداخت خواهد شد؟ گفت: خیر؛ تا این یارانه به حساب وزارت جهاد واریز و بین کارخانجات توزیع شود حدود ١٠ روز طول می کشد.

باکری درباره اینکه آیا پرداخت مشوق تاثیری در رشد صادرات داشته است، افزود: آمار صادرات در سالجاری هنوز مشخص نیست اما سال گذشته در این زمینه حدود ١٣ درصد رشد داشتیم.

دبیر انجمن صنایع لبنی در بخش دیگری از سخنان خود درباره تعیین قیمت ٣ کالای لبنی شیر، ماست و پنیر توسط سازمان حمایت، اضافه کرد: هنوز محاسبات و حسابرسی ها توسط سازمان حمایت ادامه دارد و تاکنون قیمت جدیدی اعلام نشده است.

باکری ادامه داد: ماجرا از این قرار است که سازمان حمایت برخی شرکت ها را به دلیل گران فروشی به تعزیرات معرفی کرده بود  که ما از این سازمان درخواست کردیم اسناد و مدارک شرکت های مذکور را بررسی کند تا مشخص شود آنها تخلف کرده اند یا خیر؟

منبع:مهر
کد خبر 9006ff2cdfd44614805cd022c464f03b

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =