۰ نفر
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸
مواد غذایی> وزیر صنعت معدن و تجارت از افزایش ۸۰ درصدی صادرات غیرنفتی در فروردین و اردیبهشت امسال در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

علیرضا رزم حسینی در نشست هم اندیشی برنامه‌های توسعه صادرات کشور که با حضور تشکل‌های صادراتی و برخی نمایندگان مجلس برگزار شد افزود: سال گذشته با وجود فشار حداکثری ۳۵ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشتیم. 
 
وی گفت: از ابتدای امسال موضوع مانع‌زدایی و پشتیبانی از تولید در دستور کار قرار گرفت و وزارت صنعت بخشنامه‌های تسهیل کننده را در قالب بسته‌ای به نهاد‌های مربوطه ابلاغ کرده است.
 
رزم حسینی افزود: همچنین بسته دیگری با همکاری وزارت اقتصاد، بانک مرکزی، وزارت جهاد کشاورزی و محیط زیست در حال آماده‌سازی است که به طور مستقیم به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید و در رفع موانع تولید راهگشا خواهد بود. 
 
وزیر صمت گفت: همچنین قوانین مزاحم در مسیر تولید و صادرات به مجلس اعلام شده است که در کمیسیون‌های اقتصادی، کشاورزی، صنایع و اصل ۹۰ باید به‌سرعت بررسی شود.
 
وی همچنین از افزایش ۴۱ درصدی صدور ضمانت‌های صندوق ضمانت صادرات خبر داد و گفت: فعالان اقتصادی می‌توانند در نمایشگاه بین المللی اکسپو که مهر امسال در امارات برگزار می‌شود با قدرت شرکت کنند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما
کد خبر 93496fc5b9654be3af5b4b89aac79a4c

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =