مواد غذایی> اقتصادغذا -پس از آنکه وظایف ثبت سفارش واردات نهاده های دامی از وزارت صمت به وزارت جهاد کشاورزی منتقل شد به نظر می رسد برخی فضا سازی ها درصدد مقاومت در برابر این تغییرات هستند.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذ ا «فودپرس»، در حالی که کمتر از یک ماه از انتقال وظایف ثبت سفارش واردات نهاده های دامی از وزارت صمت به وزارت جهاد کشاورزی می گذرد و هفته گذشته نیزحسن عباسی معروفان به عنوان یکی از مدیران شناخته شده و خوشنام سرپرست معاونت دفتر خدمات بازرگانی معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی شد هجمه های رسانه ای علیه این رویداد به وجود آمد.
در ابتدا کاوه زرگران عضو کمیسیون کشاورزی اتاق تهران در اظهاراتی گفت که از بیستم اسفندماه تاکنون به دلیل جابه‌جایی اختیارات از وزارت صمت به وزارت جهاد کشاورزی، هیچ ثبت‌سفارشی در حوزه نهاده‌ها انجام نشده و حتی برخی محموله‌هایی که وارد شده نیز به دلیل نقص مدارک و مشخص نبودن نهاد متولی، امکان پهلوگیری و تخلیه نیافته‌اند.
او با وسط کشیدن بازار پرتنش مرغ طی ماه های اخیر گفت: به دلیل تعلل در ایجاد سازوکارهای موردنیاز برای ثبت‌سفارش این پیش‌بینی وجود دارد که نهاده‌ مورد نیاز برای تولید مرغ فراهم نباشد و وضعیت بازار در ماه‌‌های آینده نیز بهبود پیدا نکند.

البته پس از این اظهارات، عباسی معروفان با رد ادعای زرگران در این زمینه گفت: ثبت سفارش نهاده‌های دامی متوقف نشده بلکه در مقطعی وزارت صمت این کار را انجام می‌داد و هم اکنون ادامه این کار را وزارت جهاد کشاورزی انجام می‌دهد.

وی اضافه کرد: ثبت سفارش‌ها در همان سامانه‌ای که وزارت صمت انجام می‌دهد هم اکنون در وزارت جهاد کشاورزی دنبال می‌شود و ما کارهای بعدی آن را انجام می‌دهیم ضمن اینکه تمام ثبت سفارش‌هایی که از وزارت صمت به وزارت جهاد منتقل شده، بررسی و امور مربوط به آن انجام شده است.

عباسی معروفان با بیان اینکه به اندازه نیاز کشور ثبت سفارش آماده داریم و نگرانی از این بابت وجود ندارد، گفت: اگر کسی موردی در این زمینه دارد می‌تواند به وزارت جهاد کشاورزی مراجعه و پاسخ خود را دریافت کند ممکن است که شرکتی به دلیل وجود مشکلی که در کارش داشته، کنار گذاشته شده باشد، معنای آن این نیست که ثبت سفارش متوقف شده باشد.

البته جریان سازی خبری با محوریت خبرگزاری مهر همچنان ادامه پیدا کرد به طوری که پس از اظهارات عباسی معروفان، یک منبع آگاه که اسمی از آن برده نشده است به مهر گفته است که ثبت سفارش نهاده های دامی برخلاف ادعای وزارت جهادکشاورزی حدود یک ماه متوقف بود و امروز، از ساعتی پیش باز شده ولی هیچ ثبت سفارشی از سوی وزارت جهاد تائید نشده است.
این منبع آگاه در اظهاراتی قابل تامل گفت: وزارت جهاد کشاورزی در حوزه ثبت سفارش سردرگم است و بازار را در حوزه نهاده‌های دامی با مشکلات بسیاری مواجه کرده است.
این ادعا و جریان سازی در حالی اتفاق افتاده که برخی از کارشناسان و فعالان بازار نهاده های دامی معتقدند موجودی نهاده های دامی و همچنین محموله های رسوبی و در حال حمل از شرایط مطلوبی برخوردار است و درسه ماهه اول سال 1400 مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت.
برخی دیگر نیز معتقدند که برخی منفعت طلبی و  زیاده خواهی های تجار که در آینده به آنها خواهیم پرداخت باعث بروز مشکل در پرونده های واردات شده است.
کد خبر 935acaf093c346a6bb5beb365fc93aed

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =