۰ نفر
۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷
متخصصان سلامت تاکید کردند که مصرف نان موجب اضافه وزن نمی‌شود.

به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، 20 درصد از زنان استرالیایی به دلیل اینکه فکر می‌کنند نان موجب چاقی آن‌ها می‌شود پس از مصرف نان دچار عذاب وجدان می‌شوند. در واقع یک مطالعه ملی در استرالیا از میان 1000 زن به این نتیجه رسید که مصرف نان موجب اضافه وزن یا چاقی نمی‌شود. این در حالی است که 43 درصد زنان استرالیایی در صورت رژیم گرفتن نان را از غذای خود حذف کرده‌اند. به دنبال این باور تعدادی از زنان نیز به استفاده از نان‌های رژیمی روی آورده‌اند.

همچنین در استرالیا 15 درصد والدین مصرف نان توسط فرزندشان را از ترس اضافه وزن در آن‌ها محدود کرده‌اند. در حالی که تعدادی از زنان این کشور از ترس اضافه وزن نان مصرف نمی‌کنند 83 درصد آنها به دلیل علاقه به طعم نان، مصرف آن را ترک نکرده‌اند. در واقع بسیاری زنان از مضرات کاهش مصرف نان آگاه نیستند. به گفته متخصصان تغذیه و سلامت افراط حتی در رژیم‌های غذایی نیز می‌تواند به اندازه مصرف بالای شکر مضر باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از دیلی میل، مصرف صحیح و به اندازه نان، فواید بسیاری برای سلامت از جمله کمک به گوارش، افزایش انرژی و سلامت قلب و عروق دارد. در این مطالعه هیچ شواهدی مبنی بر تاثیر نان بر اضافه وزن تایید نشده است.

یافته‌های یک مطالعه نشان می‌دهد افرادی که میزان زیادی غلات سبوس‌دار مصرف می‌کنند از جمله کسانی که نان کامل مصرف می‌کنند احتمال اضافه وزن در آن‌ها کمتر است. بسیاری زنان از ارزش‌های غذایی که در نان موجود است مانند فیبر، ویتامین B، منیزیم و آهن آگاه نیستند. نان همچنین برای کودکان در کنار فیبر و ویتامین B به تامین امگا 3 مورد نیاز بدن آنها نیز کمک می‌کند.
کد خبر 938f1103e818480fb4d550745a3036af

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =