۰ نفر
۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲
کشاورزی> رییس انجمن صنایع خوراک دام وطیور ایران گفت: در راستای توسعه روابط اقتصادی و تجاری باکشور های هدف صادرات خوراک دام به بنگلادش سفر می‌کنیم.

مجید موافق قدیری رییس انجمن صنایع خوراک دام و طیور و آبزیان ایران گفت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته درصدد هستیم اواخر دی ماه جهت امکان سنجی و مطالعه بازار کشور بنگلادش در راستای توسعه روابط اقتصادی و تجاری و به جهت بررسی صادرات انواع محصولات کارخانجات خوراک دام و طیور و آبزیان به این کشور سفر کنیم.

وی با اشاره به رتبه 48 در بنگلادش تولید خوراک دام در دنیا گفت: مقدار مورد نیاز و مصرف خوراک دام دراین کشور حدود شش میلیون تن است و نزدیک به دوهزار و 400 هزار تن انواع مواد معدنی و ویتامین و 73 تن انواع محرک‌های رشد جهت نشخوار کنندگان به بازار عرضه می‌شود که نشان دهنده این موضوع است که 50 درصد خوراک دام این کشور وارداتی است.

عضوکمیسیون کشاورزی اتاق تهران تصریح کرد: در بنگلادش صنعت طیور دارای سابقه‌ای 81 ساله است و از 15 سال قبل به شدت در حال رشد است و برآوردها نشان می‌دهد که  جمعیت طیور دراین کشور سالانه 6.5 درصد افزایش یافته است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران تشکیل شرکت‌های بازرگانی مشترک، صادرات محصولات جدید و فرعی کارخانجات، وضع تعرفه‌های ترجیحی، صادرات مجدد مواد اولیه از جمله پودر گوشت، پودر خون، پودر  استخوان از کشورهای همسایه را از   جمله راه‌های نفوذ به این بازار عنوان کرد.

وی به این نکته نیز اشاره کرد که گزارش‌های بین‌المللی نشان می‌دهد در بنگلادش جمعیت آبزیان رو به کاهش است وبه دلیل مسائل عقیدتی و مذهبی مردم گوشت مرغ را جایگزین منبع پروتئینی خود کرده‌اند و این یک فرصت برای تولید کنندگان و بازرگانان است که خوراک دام و طیور حلال و استاندارد را به پرورش دهندگان دام و طیور بنگلادش پیشنهاد دهند.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
کد خبر 96c9cf8d5a0145c4a5757ebbc07161b3

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =