مواد غذایی> اقتصاد غذا - بدلیل کاهش منابع روغن آفتابگردان اوکراین صادرات این محصول در ماه می به پایین ترین سطح ۵ سال گذشته یعنی ۰٫۲۷ تنزل یافت.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا، به بیان دیگر صادرات روغن آفتابگردان اوکراین در ماه می تنها به نیمی از سطح صادرات سال قبل رسیده و بیشترین کاهش صادرات به اتحادیه اروپا، چین و ایران عنوان شده است.

در مقابل، صادرات روغن آفتابگردان اوکراین به هند در ماه می جهش یافت و از رکورد ماه قبل گذشت و به رقم ۰٫۱۳ میلیون تن رسید که تنها اندکی کمتر از رقم صادرات مدت مشابه سال قبل است. البته در مجموع صادرات روغن آفتابگردان اوکراین به هند طی ماه های اکتبر ۲۰۱۴ تا مارس ۲۰۱۵ هنوز رشد متوسط و معقول سالانه را نشان می دهد. اخباری بدست ما رسید که نشان می دهد مصرف کنندگان روغن آفتابگردان در هند خریدارانی بودند که این محصول را با اختلاف قیمت ۱۴۰-۱۲۰ دلار در هرتنی با سویا خرید کرده اند.

در اکتبر ۲۰۱۴ تا می ۲۰۱۵ اتحادیه اروپا نیز نسبت به همین مدت زمان در سال قبل روغن آفتابگردان بیشتری از اوکراین وارد کرده است که بخش عظیمی از آن در ماه های اکتبر ۲۰۱۴ تا مارس ۲۰۱۵ انجام شده است به این ترتیب اتحادیه اروپا توانسته کاهش منابع داخلی روغن زیتون خود را با واردات روغن آفتابگردان از اوکراین جبران کند.

منبع : oilworld.biz
کد خبر 97d826d780de4d9a933120444efb3170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =