صنایع غذایی> در حالیکه اتحادیه و انجمن صنایع لبنی هرگونه افزایش قیمت را نفی می کنند اما بازار خرده فروشی قیمت های جدید به مردم نشان می دهد.

پس از صحبت‌های عسگر اولادی در خصوص قیمت لبنیات و غیر متعارف بودن این افزایش قیمت، دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی واکنش تندی به این اظهارات نشان داد و آنرا ناشی از بی‌اطلاعی رئیس اتاق ایران و روسیه دانست.

عسگر اولادی در صحبت‌های خود با اشاره به بازار روسیه و گران بودن محصولات ایرانی نسبت به این کشور اظهار داشت: مسئولان دستگاه‌های نظارتی و وزارتخانه‌هایی مانند جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت باید جلوی گران فروشی صنایع لبنی در کشور را بگیرند و نگذارند آن‌ها با منافع ملی بازی کنند.

در حالی که دبیر انجمن انجمن صنایع لبنی و رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه در حال صدور بیانه علیه یکدیگر و نگران مصرف کننده‌های روسی هستند قیمت لبنیات در بازار کشور آرام آرام در حال اوج گرفتن است. رئیس اتحادیه فروشندگان لبنیات  هرگونه افزایش قیمت را رد می‌کند اما در بازار داستان چیز دیگری است.

علی رجبی با بیان اینکه هر ساله با توجه به میزان تورم افزایش هزینه حمل و نقل و پرداخت حق بیمه و حقوق کارگران افزایش در قیمت‌ها وجود دارد گفت: برخی از شرکت‌ها در روزهای اخیر ۱. ۵ درصد به قیمت محصولات خود اضافه کردند.

وی ادامه داد: این افزایش قیمت فقط توسط سه برند انجام شده و بقیه برند‌ها هنوز قیمت خود را افزایش ندادند لذا این جو سازی‌های اخیر نسبت به افزایش قیمت لبنیات فقط بار روانی داشته است و با توجه به وفور شیر احتمال افزایش بیش از این وجود ندارد.

رجبی تصریح کرد: شیر به اندازه کافی در بازار وجود دارد و حتی اگر یارانه به آن اختصاص داه نشود می‌توان آنرا به‌‌ همان قیمت ۱۲۵۰ تومان خرید و مشکلی به لحاظ تامین شیر وجود ندارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لبنیات ادامه داد: صنایع لبنی به راحتی شیر خود را تامین می‌کند اما در این بین این دامداران هستند که ضرر می‌کنند که این امر هم از یادگاری‌های دولت قبل است.

وی در پایان اظهار داشت: این اتحادیه کاملا بازار را رصد می‌کند و با هرگونه تخلف برخورد خواهد کرد. ضمن آنکه مردم هم می‌توانند هرگونه تخلف اعم از گران‌فروشی را به این اتحادیه گزارش دهند.

درحالی که افزایش هرگونه قیمت تکذیب می‌شود اما شیرهای کیسه‌ای، ماست و پنیر شاهد افزایش قیمت ۲۰۰ تا ۷۰۰ تومانی در بازار بوده است.

منبع:ایلنا
کد خبر 985e4cad093d4b0dac4a3f827df82139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =