مواد غذایی> رئیس سازمان امور عشایر ایران با اشاره به این که سه میلیون راس دام در دست دامداران مانده و خریدار ندارد گفت: قیمت دام زنده نسبت به یکسال پیش به ازای هر کیلوگرم پنج هزار تومان ارزان تر است.


کرمعلی قندالی با بیان این که در حال حاضر جامعه عشایری به تنهایی 25 درصد گوشت قرمز مورد نیاز کشور را تولید می کنند افزود: مصرف سالانه گوشت قرمز در کشور 900 هزار تن است.

وی همچنین اظهارداشت: دو مقطع زمانی اول مراسم حج واجب و دوم مراسم سوگواری ایام ماه محرم و صفر نقطه عطف مصرف گوشت قرمز در کشور است.

رئیس سازمان امور عشایرایران گفت: علاوه بر این همه ساله مقادیر قابل توجهی گوشت قرمز در مراسمات مختلف جشن، عروسی، عزا، رستوران ها، تالارها، هتل ها، مراکز تفریحی و گردشگری و غیره در کشور به مصرف می رسید که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت ها در برگزاری مراسمات به شدت کاهش یافته است.

وی افزود: طبق آمار هر ساله در این مقاطع سه میلیون راس دام در کشتارگاه ها ذبح و در بازار مصرف توزیع می شد که متاسفانه این اتفاق امسال نیفتاده است.

قندالی بیان داشت: وضعیت مناسب آب و هوای در سال آبی 98 - 99، شرایط به نسبت خوب مراتع و بسیاری موارد دیگر همه و همه انگیزه مضاعفی برای پرورش دام و دامپروری در جامعه عشایری، روستایی و دامداری های صنعتی کشور ایجاد کرد.

وی ادامه داد: تمامی این عوامل باعث شد تولید در کشور افزایش پیدا کندو از طرفی ایجاد محدودیت ها بواسطه شیوع کرونا موجب کاهش مصرف شود.

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: قیمت دام زنده نسبت به یکسال پیش به ازای هر کیلوگرم پنج هزار تومان ارزان تر است.

وی افزود: طبق محاسبات صورت گرفته در حال حاضر قیمت دام زنده با احتساب هزینه تمام شده و حاشیه سود تولید کننده باید به ازای هرکیلوگرم حداقل 43 هزار تومان باشد.

قندالی ضمن اشاره به اینکه امسال سه میلیون راس دام در دست دامداران مانده و خریدار ندارد، یادآورشد: اکنون گوشت قرمز به حد قابل قبولی درکشور تولید شده و با بازگشایی صادرات دام زنده در تامین گوشت قرمز مورد نیاز مملکت مشکلی پیش نخواهد آمد.

منبع:تسنیم

کد خبر 9b3c57c367814d9b98716c2efd06768c

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =