مواد غذایی> مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: این سازمان با تمام توان برای فروش مناسب محصول خرما در کنار نخلداران خواهد بود.

به گزارش سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، سید محمد موسوی افزود: استان خوزستان با تولید حدود ۲۳۲ هزار تن خرما یکی از مهمترین استان‌های خرماخیز کشور محسوب می‌گردد که براساس آخرین گزارش مسئولین ذیربط استان به علت شیوع بیماری کرونا و سایر محدودیت‌های صادراتی، حدود ۱۰ هزار تن خرمای رقم صنعتی استعمران تولیدی سال قبل علیرغم خرید از باغداران در کارگاه‌ها و کارخانجات فرآوری خرما، انبار دلالان، واسطه‌ها و نیز انبار خانگی و کوچک تعداد قلیلی از نخلداران باقی مانده و صادر نشده است.

وی گفت: این موضوع سبب گردید تا کارگاه داران، تولید کنندگان و صادرکنندگان خرمای استان همانند سال‌های قبل جهت تعیین قیمت توافقی اقدام به موقع ننموده و کارگاه‌داران، صادرکنندگان و بخش خصوصی در آماده کردن و تجهیز مراکز خرید، تهیه و تحویل صندوق (جعبه چوبی) و نیز پیش پرداخت به نخلداران جهت خرید به موقع خرمای تولیدی سال جاری، اقدام ننمایند.

وی افزود: با عنایت به وظیفه ذاتی وزارت جهاد کشاورزی و سیاست‌های حمایتی دولت، این مهم در دستور کار این سازمان قرار گرفت که در طول بیست روز گذشته طی جلسات مشترک با مدیران استان‌های خرماخیز ونیز مشورت با استاندار، رؤسای سازمان جهاد کشاورزی و تعاون روستایی استان خوزستان و نیز جلسه مشترک با معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد وزارت جهاد کشاورزی، موضوع بررسی و براساس آخرین مذاکره با استاندار خوزستان مقرر گردید پیشنهادات استان با مشارکت تولیدکنندگان، تجار و کارگاه‌داران به فوریت به این سازمان ارسال تا پیشنهاد نهایی جهت اتخاذ تصمیم به معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی و دبیرخانه شورا قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی ارسال گردد.

موسوی در ادامه تصریح کرد: سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران بنا به وظیفه ذاتی و قانونی خود با ایجاد و تجهیز مراکز خرید، آمادگی لازم را ایجاد و به محض ابلاغ قیمت حمایتی خرمای استعمران و تأمین اعتبار توسط شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی، آمادگی کامل دارد تا به فوریت نسبت به خرید تضمینی و یا حمایتی خرمای تولیدی سال جاری از نخلداران طبق مصوبه شورای مذکور، اقدام نماید.

مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: این سازمان و شبکه تعاونی‌های تحت پوشش با تمام توان در کنار نخلداران خواهند بود.

وی همچنین تاکید نمود: هدف اصلی این سازمان مردمی، ایجاد یک حرکت جهادی به منظور استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی رفع دغدغه کشاورزان در فروش محصولات تولیدی آن‌ها بر پایه مصوبات ابلاغی رئیس محترم شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی می‌باشد.
کد خبر 9ccf68f019b945adb86d4154edc31e6c

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =