صنایع غذایی> اقتصاد غذا – صبحانه کاری وزیر جهاد کشاورزی با فعالان بخش خصوصی به دلیل دعوت گزینشی انجام شده از سوی اتاق ایران بدون حضور تشکلهای مهم و تاثیرگذارصنایع غذایی برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس»، در حالی که سیاستهای وزارت جهاد کشاورزی به خصوص پس از اجرای قانون تمرکز وظایف «انتزاع» فعالان صنعت غذا را با مشکلات متعددی مواجه کرده و عملا همچنان بدون متولی واحد، برای حل مشکلات متعدد خود به این در و آن در می زنند و وزارت جهاد کشاورزی و شخص وزیر نیز آنها را شهروند درجه دو بخش تولید و اشتغال می دانند اینبار نیز به دلیل دعوت گزینشی و غیر اصولی اتاق ایران نتوانستند حتی در جلسات عمومی نیز با وزیر جهاد کشاوری گفت و گو کنند. به نظر می رسد اتاق ایران که می بایست بخش صنعت و کشاورزی را در به طور متوازن کنارهم داشته باشد اینبار بخش کشاورزی و دام و طیور را به بخش صنعت ترجیح داده است.
مهم ترین و بزرگترین تشکلهای صنایع غذایی از جمله صنایع قند و شکر، صنایع روغن نباتی و روغنکشی، صنایع لبنی، ماکارونی، روغن زیتون و... یا از سوی اتاق ایران دعوت نشدند یا به دلایل قابل تاملی در این نشست حضور نیافتند که جا دارد هیات رییسه و شخص رییس اتاق بازرگانی ایران با مسببان دعوت گزینشی تشکلهای صنایع غذایی برخورد قاطعی داشته باشند و با بررسی لیست حاضران و غایبان این نشست تدبیری بیندیشند تا شاهد گزینش ها و رفتارهایی از این دست میان بخش خصوصی نباشیم و شرایطی فراهم شود تا افراد مرتبط و تشکلهای مهم در این جلسات حضور یابند.
در هر صورت این رفتارمدیران اتاق ایران در دعوت گزینشی از تشکلها باعث شد برخی تشکلهای مهم و پرچالش صنعت غذا که طی 5سال اخیر حتی یک بارهم موفق به دیدار خصوصی و گفتگوی رو در رو با محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی نشده اند فرصت دیدار گروهی را نیز از دست بدهند و نقدها، دیدگاه ها و مشکلاتشان به جای مطرح شدن در اتاق بازرگانی ایران در رسانه ها و مکاتبات اداری به گوش وزیرو همکارانش در وزارت جهاد کشاورزی برسد.
رفتارهایی اینچنینی از سوی دست اندرکاران اتاق ایران می تواند به این دغدغه منتقدان عملکرد اتاق ایران در سال منتهی به انتخابات اتاق های بازرگانی دامن بزند که آیا به راستی اتاق ایران نماینده واقعی بخش خصوصی است و یا اینکه فعالان بخشهای مختلف اتاق بازرگانی در این دوره نیز به خودی و غیر خودی تقسیم بندی شده اند؟!

کد خبر 9d94664b70784577875e9ee1b1db0b0f

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر‌محمود مقدسی مدیر عامل کارخانه روغن کشی ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    0 0
    اینجانب منتقد آقای حجتی هستم.. نامبرده میتوانست بجای سالی ۱‌.۵ ملیون تن روغن خام‌نباتی وارداتی که حاصل از روغن گیری ۵ ملیون تن دانه های روغنی است .. جلوی واردات روغن خام را بصورت پلکانی بگیرد و بجای آن دانه های روغنی وارد نماید از کار تولید بر روی این حجم دانه های روغنی مراتب منافع ذیل اخداث میشد.. ۱- اشتغال چند هزار نفری ۲- تضمین خوراک دام و طیور ۳- سلامت خوراک دام و طیور و و آغشته نشدن آنها به انواع ویروس از طرف اسرائیل و ایادی آنها که از مبدا کنجاله وارداتی خارجی همواره صنعت دام و طیور ما مورد تهاجم قرار گرفته است. ۴- روغن های خام سرطانزای وارداتی در طی این چند سال جز سرطان و بیماری های مختلف چیزی برایمان نداشته است.. ۵- اصلا نامبرده یکبار با یک صاحب فن در این مبحث صحبت کرد..؟ ما که هرچه تماس گرفتیم جز تبعید تماس های ما بتوسط روسای دفترشان حاصلی ندیدم . Www.irancoldpressing.com