منابع استرالیایی اعلام کردند ایران در یک سال منتهی به ژوئن ۲۰۱۴ بالغ بر ۴۰ میلیون دلار گوشت از این کشور وارد کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از منابع استرالیایی، کشورهای خاورمیانه در سال مالی گذشته که در ماه ژوئن به اتمام رسید، 97 درصد صادرات دام زنده استرالیا را به خود اختصاص دادند که در این بین سهم ایران، خرید 40 میلیون دلار گوشت بود.

صنعت گوشت استرالیا از تمایل خود برای امضا یک موافقتنامه تجارت آزاد با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس خبر داده است و در حال اعمال فشار بر کانبرا برای شروع مذاکرات در این زمینه است. نمایندگان صنعت دام استرالیا معتقدند انعقاد چنین موافقتنامه ای با کاهش یا لغو تعرفه های وارداتی کشورهای عربی و بهبود جزئیات فنی نظیر تاریخ های انقضا، می تواند زمینه ساز منتفع شدن دو طرف شود.

از سوی دیگر، همکاری با کشورهای خاورمیانه میزان صادرات گوشت استرالیا را افزایش می دهد و به افزایش امنیت غذایی در کشورهای منطقه که صنعت داخلی شان پاسخگوی نیازشان نیست، می انجامد.

بر اساس آمارهای اتحادیه گوشت و دام زنده استرالیا،  ارزش صادرات مواد غذایی از استرالیا به خاورمیانه  حدود 2.7 میلیارد دلار در سال است و بخش عمده ای از این مواد شامل گوشت و دام زنده است. این منطقه همچنین مشتری 29 درصد کل صادرات بره و 34 درصد صادرات گوسفند استرالیا است.

اما صادرات دام زنده از استرالیا به عربستان کاهش یافته است، زیرا ریاض اقدام به خرید دام از شرق آفریقا کرده است.
کد خبر a04e60a146da4029a1dc6cb30f4d7d7b

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =