صنایع غذایی> معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو، اظهارداشت: وزارت بهداشت هیچگاه مایل به کاهش قیمت کالاهای آسیب رسان به سلامت نبوده است.

دکتر رسول دیناروند در خصوص افزایش قیمت کالاهای آسیب رسان، گفت: در مورد لبنیات پر چرب هم نظر ما افزایش قیمت است. برنامه ریزی ها نیز به این سمت است، گرچه ممکن است در برخی موارد عملیاتی نشده باشد.

وی افزود: یکی از راه هایی که امکان نائل شدن به اهداف وزارت بهداشت را فراهم می آورد در نظر گرفتن مالیات بر ارزش افزوده این نوع محصولات حتی تا دو برابر وضع موجود است که در سازمان غذا و دارو پیگیر تسهیل اجرای این موارد هستیم.

دیناروند با تاکید بر اینکه هر کس می خواهد فرآورده آسیب رسان به سلامت مصرف کنند باید هزینه اش را بپردازد، تصریح کرد: این مسئله در کشورهای دیگر نیز انجام شده و موفقیت های زیادی هم به دنبال داشته است. همین سیگار را در نظر بگیرید، افزایش مالیات در کاهش مصرف آن بسیار تاثیرگذار بوده است.

وی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت خودش به تنهایی نمی تواند در این قبیل موارد تصمیم گیری نماید، خاطر نشان نمود: این قبیل فعالیت ها نیاز به بهره برداری از پتانسیل ارگان های متعدد دارد که متاسفانه هنوز اجرایی نشده است.

منبع:مهر
کد خبر a06f69a3328e4524989b72461105d102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فريدون ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    سلام ، خدارا شكر كه جناب ديناروند وزير دارائى نشدند وزارت بهداشت چون قادر به كنترل واحراى وظيفه اصلى خود نيست ، تنها يم راه دارد و انهم تعيين عوارض كالائى كه وجوز بهداشت و پروانه ساخت از وزارت بهداشت دارد قابل مصرف است تنها وظيفه وزارت بهداشت اموزش به مردم براى چگونه و به چه مقدار ان است در ايران بخصوص ثابت شده كه افزايش قيمت براى مصرف كننده عامل اصلى براى كمتر مصرف كردن نيست جناب ديناروند احازه بدهيد بجاى ورود. وزارت بهداشت. به تعيين تعرفه، به كار اصلى خود، اموزش ( توليد كننده و وو بخصوص مصرف كننده) با ارائه مدارك و مستندات علمى ، بپردازد .
  • فريدون ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    1 0
    سلام ، جناب ديناروند از كدام موفقيت صحبت ميكنند و مثال ميزنند ؟ دخانيات ايران كه امار سالانه نشان از افزايش توليد و فروش دارد!!! واردات انواع سيگار قاچاق و رسمى هم كه افزايش داشته ؟ مواد مخدر هم طبق امار رسمى هر سال بيشتر از سال قبل فاجعه ميافريند!!!! كماكان وظيفه اصلى ( اموزش مصرف كننده از چگونكى و مقدار مصرف ) را انجام دهيد و احازه بدهيد ساير سازمانهاى مربوطه در مورد تعرفه ها تصميم بگيرند و بخصوص لطفا از جيب مصرف كننده خرج نفرمائيد. ياداورى مجدد ، باور بفرمائيد كه موافقت و يا مخالفت وزارت بهداشت با فزايش و يا گاهش قيمت محصولات غذائى جزء وظاءف ان وزارت نيست سپاسگزارم
  • فريدون ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    0 0
    سلام ، مديريت محترم سايت ، حداقل دو بار در باره سخنان جناب ديناروند مطلب فرستادم كه متاسفانه تا حال كه مطلب ايشان در حال حذف شدن است هنوز درج نشده !!!!!!!!! موفق باشيد