مدیرعامل شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان که مالکیت هولدینگ شرکت‌های گروه صنعتی مینو را در اختیار دارد، از تولید محصولات جدید غذایی به ویژه لبنیات با برند مینو خبر داد.

دکتر رمضان مدیرعامل هولدینگ شرکت‌های گروه صنعتی مینو ضمن اعلام خبر فوق به معرفی محصولات و توانمندی‌های این مجموعه پرداخت و گفت: مینو لیدر بازار صنایع غذایی است. برند مینو بیش از ۵۵ سال است که با نسل‌های مختلف ارتباط برقرارکرده واعتماد بسیاری از ایرانیان به این برند جلب شده است، مینو به سلامت مشتریان خود که سه نسل را شامل می‌شوند توجه بسیار زیادی می‌کند و همواره سعی کرده تا بهترین و سالم‌ترین محصولات را روانه بازار کند. به همین خاطر برای اولین بار در ایران اقدام به تولید شیرینی و شکلات و آدامس و گز با استفاده از خرما کرده است. ایران، دومین تولیدکننده خرما در جهان است که متاسفانه سالانه 40 درصد از محصول خرمای خود را به شکل ضایعات از دست می‌دهد. مینو با استفاده از این ظرفیت و با هدف کمک به سلامت جامعه و ایجاد ارزش افزوده در تولید خرما، از سال ۱۳۸۶ در اقدام به راه‌اندازی «شرکت قند خرما مینو» در شیراز کرد. این شرکت محصولات متنوعی از قبیل قند مایع خرما، عسل خرما، شیره خرما، بیسکویت ساقه طلایی با قندخرما، کنستانتره، کلوچه خرما، گز و تافی با قند خرما تولید می‌کند.

رمضان افزود: مینو به عنوان اولین شرکت در خاورمیانه با استفاده از روش پروبیوتیک اقدام به تولید شیرینی و شکلات و اسنک کرده است. مینو همچنین اولین شرکت ایرانی‌است که آدامس بدون قند تولید می‌کند. این شرکت با هدف کاهش مصرف کالری در محصولات خود، در فرآیند تولید کلوچه، به جای شکر از خمیر و شهد خرما استفاده می‌کند. مینو در واحد خرمدره نیز با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های پخت شیرینی در دنیا، کیک سکه‌ای (پای کیک) تولید می‌کند.

وی در ادامه به تشریح تفاوت پفک مینو با سایر برندهای حاضر در بازار پرداخت و گفت: با توجه به اعتماد مردم به محصولات مینو تلاش کرده‌ایم «پفک مینو» با بهترین کیفیت و کم‌ترین اثر منفی در اختیار مشتریان قرار گیرد. در محصولات مینو از پنیر واقعی و درصد روغن بسیار کمتری استفاده می‌شود. همچنین تولید به روش پروبیوتیک سبب شده تا محصولی سالم به بازار عرضه شود؛ به گونه‌ای که می‌توان مدعی بود پفک‌های مینو از نظر ارزش غذایی بالاترین امتیاز را درمقایسه با رقبای خود دارد.

رمضان خاطر نشان کرد: مینو در حال حاضر تنها تولیدکننده چوب شور با مغز بادام در ایران است. تولید یک مدل بیسکویت که برای نوزادان به عنوان مکمل شیرمادر کاربرد دارد، نیز در دستور کار قرار دارد و به زودی نهایی خواهد شد. علاوه بر این‌ها با توجه به درصد بالای استفاده از چیپس در کشور، در آینده نزدیک چیپس مینو با استاندارهای مناسب و با بهره‌گیری از روغن‌هایی با اسید ترانس کم تولید می‌شود و مشتریان وفادار مینو با آسودگی بیشتر به مصرف این محصول خواهند پرداخت.


رمضان در ادامه از تولید خامه، کره و بستنی با برند مینو خبر داد و گفت: به زودی این محصولات لبنی که به صورت برون‌سپاری و بر اساس استانداردها و فرمولاسیون مورد نظر مینو تولید و راهی بازار مصرف داخلی می‌شوند. مینو سعی دارد سهم خود را از سفره غذایی مردم ایران افزایش دهد.

مدیرعامل هولدینگ شرکت‌های گروه صنعتی مینو همچنین به تولید محصولات دارویی و بهداشتی در این مجموعه اشاره کرد و گفت: ایران به عنوان کشوری در حال توسعه با جمعیت جوان به مکمل‌های غذایی و ویتامین‌ها نیاز بالایی دارد. جالب است بدانید میزان مصرف مکمل‌های دارویی و غذایی در ایران از کشورهایی نظیر ترکیه، برزیل و مالزی پایین‌تر است. مینو با درک این ضرورت، علاوه بر فعالیت در صنایع غذایی، در یک سال گذشته اقدام به تولید محصولات دارویی و آرایشی – بهداشتی نیز کرده است. کپسول‌های ژلاتین، قرص‌های جوشان ویتامین C و D، E، A، شربت‌های امگا 3، شربت‌های نعناع، پمادهای موضعی، شربت‌های تقویتی و دارویی مانند گریپ میکسچر و شربت زینک که فقر آن در جامعه حس می‌شود از جمله محصولات دارویی هستند با بهره‌گیری از بهترین استانداردها و مکمل‌های روز در مینو تولید می‌شوند.

رمضان خاطر نشان کرد: علاوه بر این محصولات، در حوزه بهداشت پوست و مو نیز تولید ژل و کرم‌های مرطوب‌کننده و ویتامینه در حال انجام است. ناگفته نماند که به زودی تولید پاستیل جهت مصرف داروخانه‌ای برای تامین ویتامین‌های مورد نیاز کودکان نیز به سرانجام خواهد رسید.

ورود مینو به بازارهای جهانی

رمضان به فعالیت‌های بازرگانی مجموعه مینو اشاره کرد و گفت: محصولات مینو علاوه بر کشورهای همسایه که همیشه بازار مصرف مستعدی برای محصولات مینو بوده‌اند، به کشورهای آفریقا، کانادا، ژاپن، چین و استرالیا نیز صادر می‌شوند. شرکت بازرگانی زیرمجموعه هولدینگ نیز مسئولیت واردات برخی از کالاهای مورد نیاز جامعه و تولیدکنندگان ایرانی را برعهده گرفته و در سال‌های اخیر کارنامه خوبی از خود به جا گذاشته است.

وی خاطر نشان کرد: مینو به منظور ایجاد دسترسی راحت شهروندان ایرانی به محصولات این برند انبارهای ملکی خود را در شهرهای قزوین، گرگان، ارومیه، اصفهان، زاهدان، خوزستان و مناطق دیگری از کشور توسعه داده است. امید داریم که با بهره‌گیری از این امکانات و شبکه توزیع قدرتمند قاسمیران بتوانیم کالاهای تولیدشده توسط مینو را با بهترین کیفیت و در کوتاه‌ترین زمان و با کم‌ترین هزینه به دست مصرف‌کنندگان برسانیم.
کد خبر a1ef82f3740c4aebaa3870f09d6ba098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سید مرتضی خادم ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
    0 0
    سلام وعرض ادب واحترام اینجانب سید مرتضی خادم مدیر فروش با 34 سال تجربه با برند بین المللی که جز اولین نفراتی بودم که شرکت سیپاک نام اولیه دینا را با تولید چيپس وپفک چی توز را علاوه بر مدیریت فروش شغل اصلی خودهمکاری داشته وبعد از بازنشستگی مجددا دعوت بکار اولیه خودبعنوان مدیر فروش پپسی ایران طبق اسنادومدارک موجودگردیدم و4 سال دیگر تجربیاتم افزودم ومشگلات اقصادی بوجود امده را با موفقیت کامل برطرف نمودم درحال حاضر در ردیف مستمری بگیران قرار گرفتم متاسفانه شرکت مینو با برند نامبر وان جایگاه گذشته خود را هنوز باز نیافته واین خود باوری وعدم امنیت شغلی وعدم تمایل از بکار گیری افراد متخصص وکاربلد وافزایش سرمایه گذاری وتبلیغات وعدم توانایی روابط عمومی وارتباط بامصرف کننده شاید از دلایل اصلی این نابسامانی بوده در هر صورت برای مجموعه مینو که تصمیم به بیداری وبر خواستن دارد آرزوی موفقیت داشته وجهت همکاری با آن مجموعه بزرگ اعلام همکاری چنانچه سعادت باشد مینمایم مشروط بر ان که عرایض اینجانب را بعنوان امانت به مسئولین مربوطه انتقال دهند .با تشکر وسپاس سید مرتضی خادم مشهد مقدس 09152032969