صنایع غذایی> دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران به رکود موجود در صنعت روغن نباتی اشاره کرد و گفت: برای خروج از این رکود تنها باید به صادرات این محصول فکر کرد.


ابوالحسن خلیلی با بیان اینکه نبود مجوز ورود موقت این کالا از سوی گمرک کار را برای تولیدکنندگان سخت می‌کند، افزود: شرایط موجود، کار جدی در صنعت روغن خام را دشوار کرده است.

وی به مشکلات بوجود آمده در این صنعت اشاره و اظهار کرد: گمرک به راحتی کار ورود موقت را انجام نمی‌دهد و به همین دلیل کار تا حدی سخت شده است.

خلیلی با بیان اینکه روغن یک کالای اساسی است، عنوان کرد: باید امکان استفاده از قانون ورود موقت به وجود آید اما گمرک تا کنون نتوانسته است این امر را اجرایی کند.

وی ادامه داد: از آنجا که روغن نباتی کالایی اساسی است و ممکن است بازار با ورود موقت آن دچار مشکل شود، گمرک مجوز ورود نداده است.

دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران  درباره راهکارهای افزایش صادرات روغن نباتی اظهار کرد: باید بازاریابی مناسب‌تری در این صنعت صورت گیرد تا بتوانیم حضور موفق‌تری در بازارهای عراق و افغانستان به عنوان دو بازار نزدیک به کشور داشته باشیم.

وی تصریح کرد: صادرات روغن نباتی در هشت ماه ابتدای امسال حدود 4 هزار تن بوده که نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته است.

خلیلی خاطر نشان کرد: از سال 91 به بعد که بحث ارز‌های مرجع و مبادله‌ای و تفاوت قیمت آنها به وجود آمد، بازار داخلی روغن نباتی حساسیت بیش‌‌تری نشان داده و صادرات آن کاهش یافت.

منبع: آنا
کد خبر a21d654de47447689833c67783e10792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =