مواد غذایی> رییس سازمان دامپزشکی کشور از توافق سازمان دامپزشکی با سازمان غذا و دارو و استاندارد برای تولید خمیر مرغ خبر داد و گفت: البته هنوز اختلاف نظرهای محدودی وجود دارد که در حال بررسی است.

مهدی خلج در خصوص این تفاهم نامه اظهار کرد: فلسفه استفاده از خمیر مرغ در کل جهان برای حداکثر بهره وری از گوشت موجود در مرغ بوده و به این صورت است که کل اسکلت مرغ باید تبدیل به خمیر مرغ شود.

دکتر خلج با اشاره به اینکه سازمان دامپزشکی کشور، سازمان غذا و دار‌و موسسه استاندارد به توافق برای تولید خمیر مرغ از استحصال مرغ در کشتارگاهای صنعتی و تحت نظارت دامپزشکی دست پیدا کردند، گفت: البته در جزییات کار‌شناسی اختلاف نظرهای محدودی وجود دارد که در حال بررسی است، بنابراین استفاده کامل از لاشه یک مرغ استحصال شده در کشتارگاه‌های صنعتی طیور تحت نظارت سازمان دامپزشکی است که این لاشه مطلوب مرغ به خمیر مرغ تبدیل می‌شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در ادامه افزود: زمانی که مرغ از امحاء و احشاء در کشتارگاه صنعتی تهی شده و بسته بندی شد، می‌تواند به طور مستقیم وارد مصرف خانوار شود، البته در شرایط دیگر این مرغ می‌تواند وارد مراکز تولید فرآورده‌های گوشتی از جمله سوسیس و کالباس شود، اما فلسفه این است که مرغ با اسکلت تبدیل به خمیر شود تا بتوان حداکثر بهره وری را از آن داشت.

وی در بخش پایانی با تاکید بر اینکه این نوع تولید خمیرمرغ کاملا بهداشتی بوده و در اروپای غربی و آمریکای شمالی مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: در کشور ما نیز مبانی تولید و معیارهای میکروبی و نظام نامه بهداشتی تولید خمیرمرغ منطبق بر ضوابط اتحادیه اروپا است.

منبع:باشگاه خبرنگاران
کد خبر a31783c828c348c5a0dbccca185346d0

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =