مواد غذایی> رئیس سازمان دامپزشکی از آغاز طرح پایش آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از روز شنبه هفته آینده خبر داد و گفت: این طرح در سراسر کشور اجرا می‌شود.

مهدی خلج در همایش گرامیداشت ۶۰ سالگی پرورش مرغ تخم‌گذار کشور با اشاره به بروز آنفولانزای فوق حاد پرندگان طی سال جاری در کشور اظهار داشت: این بیماری با همکاری دولت و ملت کنترل شد، ضمن اینکه اگر ویروس این بیماری در گردش باشد با شروع فصل سرما بیماری شیوع پیدا می کند و در این زمینه به مشکل برمی خوریم.

 رئیس سازمان دامپزشکی افزود: در همین راستا، از روز شنبه آینده در سراسر کشور نمونه‌برداری در حدود ۳۲۵ روستا و یک‌هزار و ۱۰۰ واحد پرورشی صنعتی آغاز می‌شود و اگر موردی هم تلفات باشد، گزارش خواهد شد.

خلج همچنین با بیان اینکه برای خروج از رکود و تورم باید پویایی و تحول در صادرات غیرنفتی اتفاق بیفتد، عنوان کرد: در این راستا، ما با کشورهای عراق، آذربایجان، ارمنستان و پاکستان موافقتنامه بهداشتی امضا کردیم و در شرف امضای این موافقتنامه با کشورهای فرانسه و استرالیا نیز هستیم.

وی با اشاره به امضای پروتکل بهداشتی با اتحادیه گمرکی فدارسیون روسیه اضافه کرد: صادرات میگو از کشورمان به روسیه انجام می شود؛ ضمن اینکه تعدادی از کشتارگاه‌های طیور نیز مجوز لازم برای صادرات به روسیه را دریافت کرده‌اند.

رئیس سازمان دامپزشکی تصریح کرد: کسانی که قصد صادرات به روسیه را دارند، باید سعی کنند تجارت سنتی و پیله‌وری را به یک تجارت علمی و تعریف شده تغییر دهند.

این مقام مسئول در سازمان دامپزشکی، همچنین انجام طرح پایش تخم مرغ در کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: در این طرح وجود ۳۲ آلاینده در تخم مرغ ارزیابی شد که خوشبختانه در وضعیت خوبی از این لحاظ قرار داشتیم.

خلج ادامه داد: سال گذشته ۴ هزار و ۱۳۳ مجوز بهداشتی صادرات به تخم مرغ داده شد که این مجوزها شامل ۸۲ هزار و ۱۴۵ تن تخم مرغ می شد.

به گفته رئیس سازمان دامپزشکی، در ۶ ماهه امسال نیز ۲ هزار و ۳۱۲ مجوز بهداشتی برای صادرات ۵۰ هزار تن تخم مرغ داده شده است.

منبع:مهر
کد خبر a54dd997a0fd4e00a8b084c38b48ef83

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =