صنایع غذایی> اقتصاد غذا - صنایع غذایی یک دهه سخت را پشت سر گذاشته است. سال هایی که به دلیل نوسانات شدید اقتصادی، ریسک کسب و کار به خصوص در صنعت حساس و مهم «غذا» که با شاخص های کلان اقتصاد و تغییرات آنها سروکار دارد را به شدت افزایش داده و تداوم حضور در بازار را دشوارتر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس»، در کنار مشکلاتی نظیر تغییرات و جهش چندباره نرخ ارز، تشدید تحریم های ظالمانه، تصمیمات خلق الساعه و جزیره ای و موانع سنتی کسب و کار در اقتصاد ایران،  موضوعی به نام  «بحران سازی در بازار مواد غذایی» نیز به مشکلات قبلی افزوده شده  و چند سالي است كه شايعات و اظهار نظرهاي غيرمسوولانه در برخی تریبون های رسمی و همچنین فضاي مجازي دست از سر صنعت غذا بر نمي دارد. از داستان قديمي سوسيس و كالباس كه صرف نظر كنيم ورود روغن پالم به لبنيات سر منشا موج جديد تخريب و جو سازی علیه محصولات غذايي در جامعه ايراني است. موجي كه از انتشار خبر غير واقعي وجود روغن پالم در شير آغاز و دامنگير آب بسته بندي، آبليمو، روغن هاي نباتي، قرار گرفتن قرص در کیک های صنعت شیرینی و شکلات و وجود افلاتوکسین در شیر و ... شد.
موضوعي كه هر از چندگاهی علیه یکی از بخش های صنعت غذا به راه می افتد و منجر به كاهش اعتماد عمومی نسبت به صنعت خوشنام غذايي و دستاوردهای عظیم این صنعت می شود.

اما سوال اینجاست که  کانون انجمنهای صنایع غذایی ایران به عنوان جامع ترین تشکل صنعت غذا که نمایندگی این صنعت را در محافل مختلف یدک می کشد در زمینه شفاف سازی و حمایت از صنایع غذایی چه کارهایی انجام داده است؟ و آیا فعالان صنعت غذا از عملکرد سردمداران کانون  انجمن های صنایع غذایی  در دفاع از ماهیت و دستاوردهای صنعت غذا در مواجهه با بحرانها موفق عمل کرده اند؟

پایگاه خبری اقتصاد غذا «فودپرس»، به عنوان پایگاه خبری تخصصی کشاورزی و صنایع غذایی ایران در همین زمینه نظرسنجی را از مخاطبان خود انجام داده است که برای مشارکت در این نظرسنجی می توانید یا  بر روی لینک کلیک کنید وا در کانال تلگرام پایگاه خبری اقتصاد غذا «فودپرس» نظر دهید.

کد خبر a67084d248394e1da9b525cfe75d34c0

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد قضوهی ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
    2 0
    کاملا ناموفق