مواد غذایی> کارگروه تنظیم بازار وزارت جهاد کشاورزی را مسئول بررسی قیمت شیرخام کرد تا بر اساس آن قیمت جدید محصولات لبنی و چربی مورد بررسی و تصویب قرار گیرد.

در حالی قیمت لبنیات در سال جاری چند مرتبه به صورت غیر رسمی و رسمی افزایش یافته است که کارگروه تنظیم بازار دستور بررسی مجدد قیمت شیرخام و لبنیات را صادر کرد.

 در مصوبه کارگروه تنظیم بازار آمده است:

« مقرر شد موضوع درخواست اتحادیه دامداران کشور مبنی بر دریافت و توزیع نهاده مورد نیاز دامداران توسط اتحادیه مذکور و پیشنهاد انجمن صنایع لبنی مبنی بر الزام تحویل نهاده در ازای دریافت کالا (شیر و گوشت) در جلسه با مقام عالی وزارت در دستور کار قرار گیرد.

وزارت جهاد کشاورزی با اخذ انگیزه و اسناد مثبته قیمت شیر خام از تشکل ها، نظر رسمی خود را به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و دبیرخانه کارگروه تنظیم بازار اعلام نماید.

 انجمن صنفی فرآورده های لبنی و اتحادیه فرآورده های لبنی و اتحادیه دامداران نظر رسمی خود در خصوص آنالیز قیمت شیر خام را به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و دبیرخانه کارگروه تنظیم بازار اعلام نماید.

 عوارض صادرات شیر خشک و خامه بر اساس مصوبات کارگروه تنظیم بازار و شیر غلیظ شده بر اساس محاسبات دبیرخانه کارگروه تنظیم بازار توسط دفتر مقررات صادرات و واردات به گمرکات ابلاغ گردد.

 قیمت محصولات لبنی و چربی بر اساس نرخ جدید محاسباتی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان  موضوع بند 3 (بررسی قیمت جدید شیرخام) به کارگروه تنظیم بازار اولیه و در صورت تصویب تغییر و تعدیل گردد.»






منبع:تسنیم


کد خبر ad9bac0a74024831a3fb91680e697493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =