مواد غذایی> بررسی آمار ارائه شده از سوی وزارت صمت نشان می دهد که شکر با ۷۱ درصد افزایش قیمت در صدر گرانی ها قرار دارد و بعد از آن برنج ایرانی و گوشت گوساله با ۶۳ درصد و گوشت مرغ با ۵۸ درصد قرار دارند.

 بررسی آمار ارائه شده از سوی وزارت صمت از قیمت کالاهای اساسی در شهریور ماه سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که نرخ انواع کالاهای اساسی نسبت به شهریور ۱۳۹۹ با افزایش محسوسی همراه بوده که البته نسبت به ماه‌های قبل شیب ملایم‌تری داشته است.

بر همین مبنا، قیمت هر کیلوگرم برنج پاکستانی باسماتی درجه یک با ۲۸.۴ درصد افزایش از ۲۰ هزار و ۵۱۴ تومان در شهریور ماه ۱۳۹۹ به ۲۶ هزار و ۳۳۸ تومان در شهریور ماه ۱۴۰۰ افزایش یافته است.

قیمت هر کیلوگرم برنج تایلندی نیز در شهریور ۱۴۰۰ نسبت به شهریور ۱۳۹۹ با ۵۵.۹ درصد افزایش از ۱۰ هزار و ۳۰۷ تومان به ۱۶ هزار و ۷۱ تومان افزایش یافته است.

همچنین قیمت هر کیلوگرم برنج طارم اعلا شهریور ۱۴۰۰ نسبت به شهریور ۱۳۹۹، ۶۳.۷ درصد افزایش داشته و از ۲۶ هزار و ۷۷۷ تومان به ۴۳۳۶ هزار و ۸۴۷ تومان رسیده است.

قیمت هر کیلوگرم برنج هاشمی درجه یک نیز طی مدت یاد شده ۶۳.۱ درصد افزایش یافته و از ۲۶ هزار و ۲۵۲ تومان به ۴۲ هزار و ۸۲۳ تومان رسیده است.

قیمت هر کیلوگرم شکر سفید نیز ۷۱.۶ درصد افزایش یافته و از ۸ هزار و ۱۸۲ تومان در شهریور ۹۹ به ۱۴ هزار و ۴۸ در شهریور ۱۴۰۰ افزایش یافته است.

قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله نیز در شهریور ماه ۱۴۰۰ نسبت به شهریور ماه ۱۳۹۹ به میزان ۶۳.۷ درصد افزایش و از هر کیلوگرم ۷۸ هزار و ۹۲۱ تومان به ۱۲۹ هزار و ۲۰۷ تومان رسیده است.

قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی طی مدت یاد شده ۳۸.۳ درصد افزایش یافته و از ۹۷ هزار تومان به ۱۳۴ هزار و ۱۹۲ تومان رسیده است.

قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ تازه نیز در شهریور ماه ۱۴۰۰ نسبت به شهریور ماه ۱۳۹۹ به میزان ۵۸.۱ درصد افزایش یافته و از هر کیلوگرم ۱۷ هزار و ۳۰۱ تومان به ۲۷ هزار و ۳۴۸ تومان رسیده است.


منبع:مهر
کد خبر b13eeaa2e47d49bcaed24adf61ec1334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =