مواد غذایی> اقتصادغذا - سیاست دولت در زمینه نرخ ارز و نحوه تامین روغن نباتی در 6 ماه دوم سال 1400 مشخص نیست.

به گزارش پایگاه خبری اقتصادغذا «فودپرس»، امیر هوشنگ بیرشک دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران صبح امروز در صبحانه کاری اتاق تهران که با حضور سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد طی سخنانی با بیان مطلب فوق افزود: 200هزار تن روغن خام بخش خصوصی بیش از  چها رماه است که در بنادر کشور رسوب کرده است و هیچ شفافیتی در زمینه سیاست های دولت در این بخش وجود ندارد.
وی با اشاره به تغییر متولی دولتی صنعت روغن در سال جاری گفت: در چهار ماه اول سال متولی امور مرتبط با صنعت روغن نباتی وزارت صمت بود اما بعد از آن وزارت جهاد کشاورزی متولی شده است اما همچنان هیچ گونه شفافیتی در زمینه سیاست ارزی و همچنین نحوه تامین روغن خام برای شش ماه دوم سال  از سوی دولت اعلام نشده است.
وی افزود: صنعت روغن نباتی با تولید و توزیع یک میلیون تن انواع روغن نباتی در 6 ماه نخست سال 1400 توانست نیاز بازار را تامین کند و باید برای تامین همین مقدار کالا در شش ماهه دوم برنامه ریزی مناسبی داشت.
بیرشک در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص کشت قراردادی دانه های روغنی گفت: کشت قراردادی با واردات گره خورده است و اگر بخش خصوصی نتواند واردات انجام دهد عملا ضرر و زیان ناشی از کشت قراردادی و خرید دانه های داخلی جبران نمی شود و اجرای کشت قراردادی با مشکل مواجه می شود.

کد خبر b247dbea102f4ce580766a37c05b05a3

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =