۰ نفر
۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶
تسنیم نوشت:رئیس اتحادیه نان های حجیم و نیمه حجیم صنعتی با اعلام اینکه نان از سال ۹۳ تاکنون گران نشده گفت: باتوجه به افزایش هزینه‌های جاری و ثبات نرخ نان طی سه ساله اخیر تغییر قیمت این کالای اساسی ضروری به نظر می‌رسد.

محمد جواد کرمی با اعلام اینکه، آرد دو نرخی و نبود رقابت سالم از جمله عوامل نارضایتی مردم از کیفیت نان است، افزود: نرخ نان از سال 93 به بعد هیچ گونه افزایشی را در کشور تجربه نکرده، ولی در عوض هزینه‌های مترتب بر تولید این کالا از قبیل: حقوق و دستمزد، بیمه، مالیات آب، برق، گاز، تلفن و ... همواره روی ریل صعودی قرار داشته است.

رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه حجیم صنعتی با اعلام اینکه عامل فساد در بخش نان دو نرخی بودن قیمت آرد در بازار است، گفت: در حال حاضر دولت هرکیلوگرم آرد یارانه‌ای را با قیمت 665 تومان و آرد آزاد را با نرخ 900 تومان در اختیار نانوایی‌ها قرار می‌دهد.
وی افزود: یکسان سازی نرخ آرد و گندم افزایش کیفیت و رقابت را به همراه دارد.
کرمی با اشاره به اینکه کیفیت و رقابت سالم منوط به افزایش قیمت است، بیان داشت: باتوجه به افزایش هزینه‌های جاری و ثبات نرخ نان طی سه ساله اخیر تغییر قیمت این کالای اساسی ضروری به نظر می‌رسد.
وی ضمن تاکید بر یکسان سازی نرخ آرد و گندم در کشور گفت: با وجود نرخ‌های متفاوت خرید تضمینی گندم، عرضه به نانوایی‌ها و نرخ‌های جهانی خبری از رقابت میان نانوایان نیست که این امر گلایه مندی افراد از کیفیت نان را در بر خواهد داشت.
رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه حجیم صنعتی در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه از سال گذشته واردات گندم به کشور بدلیل دستیابی به خودکفایی در تولید این کالای راهبردی ممنوع اعلام شده است، افزود: گندم داخلی شرایط لازم را برای ارتقای کیفیت نان ندارد.
وی یادآور شد: ارتقای کیفیت آرد تولیدی کشور درگرو واردات گندم است بنابراین می‌طلبد مسئولان به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند.
کد خبر b46302d5355b4878b869be2143c7f72d

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =