صنایع غذایی> نایب رئیس هیات مدیره انجمن صنایع لبنی با بیان اینکه صنایع در مورد اجرای مصوبه خرید شیرخام لجبازی نمی‌کنند، گفت: صنایع بدشان نمی‌آید قیمت‌ محصولاتشان را افزایش دهند، اما بازار کشش ندارد.

محمد فربد در واکنش به اظهارنظر وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر اینکه صنایع در اجرای مصوبه خرید شیر خام به قیمت 1440 تومان لجبازی می‌کنند، گفت: ایشان به صنعت لبنیات آشنا نیستند و در این مورد اشتباه می‌کنند.

وی با بیان اینکه ما قادر به تغییر برداشت آقای وزیر از صنایع لبنی نیستیم، افزود: صنایع بدشان نمی‌آید که محصولاتشان را گران بفروشند، اما بازار کشش افزایش قیمت ندارد.

نایب رئیس هیات مدیره انجمن صنایع لبنی تصریح کرد: تبدیل بخشی از شیرخام مازاد دریافتی به شیرخشک توسط صنایع حکایت از همکاری صنایع با تولیدکنندگان را دارد و کجای این کار به معنای لجبازی است.؟

فربد افزود: به دلیل اینکه امکان فروش محصولات لبنی در بازار به اندازه شیر تحویلی وجود ندارد، صنایع همواره بخشی از شیر مازاد دامداران را خریداری و به شیرخشک تبدیل می‌کنند و اگر چه این کار به نفع صنایع نیست، ولی در راستای همکاری با تولید‌کنندگان اقدام به چنین کاری می‌کنیم.

نایب رئیس هیات مدیره انجمن صنایع لبنی با تأکید بر اینکه دولت برای حل مشکل دامداران باید به آنها یارانه پرداخت کند، گفت: آمار دقیقی از میزان تبدیل شیرخام به شیرخشک ندارم، اما این شیرخشک‌ها در آینده‌ای نامعلوم به مصرف صنایع مختلف خواهد رسید و انباشت آن به نفع صنایع لبنی نیست.

وی افزود: قیمت تمام شده شیر خشک 10 هزار تومان است، ولی شرکت‌ها قادر به فروش به این قیمت نیستند.

نایب رئیس هیات مدیره انجمن صنایع لبنی با اشاره به رکود بازار محصولات صنایع لبنی بیان داشت: اثرات شوک ارزی دولت گذشته به اقتصاد کشور اثراتش را الان نشان می‌دهد و رکود موجود در بازارهای مختلف مثل خودرو و کاهش قیمت برخی محصولات ناشی از همان موضوع است.

فربد تصریح کرد: اگر وزیر کشاورزی یک هفته در صنایع لبنی حضور یابد، متوجه می‌شود که این صنعت با مشکلات عدیده‌ای روبروست.

وی با تأکید بر اینکه صنایع لبنی از دولت می‌خواهد که با پرداخت یارانه تا پایان امسال از دامداران حمایت، کند، گفت: امیدواریم در سال آینده رکود حاکم بر صنایع لبنی رفع شود.

نایب رئیس هیات مدیره انجمن صنایع لبنی تصریح کرد: در حال حاضر شیر خام از دامدار به طور متوسط به قیمت 1250 تومان خریداری می‌شود.

به گزارش فارس روز گذشته وزیر جهاد کشاورزی با ابراز ناراحتی از عدم اجرای مصوبه تیرماه سال گذشته مبنی بر خرید شیرخام به قیمت 1440 تومان توسط صنایع لبنی گفت: من از این موضوع بسیار رنج می برم، چرا که صنایع در اجرای این مصوبه لجبازی می‌کنند.


منبع:فارس
کد خبر b6617b15461e4951b4b6c53af41e9148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =