مواد غذایی> پس از دو ماه توقف، واردات ذرت دامی به کشور در آذرماه 93 از سر گرفته شد، اما واردات گندم همچنان (برای سومین ماه پیاپی) متوقف است.

بررسی‌ آمارهای رسمی صادرات و واردات کشور که توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران منتشر شده، نشان می‌دهد: واردات ذرت دامی به کشور که طی دو ماه مهر و آبان متوقف شده بود، در آذرماه 93 از سر گرفته شد و در این مدت یک میلیون و 724 هزار تن ذرت دامی به مجموع واردات 9ماهه کشور اضافه شده که ارزشی بیش از 483 میلیون دلار داشته و ارزش کل واردات 9ماهه را به یک میلیارد و 193 میلیون دلار رسانده است. به این ترتیب، این محصول از رتبه پنجم بیشترین ارزش واردات (در دوره هشت‌ماهه) تا رتبه دوم بیشترین ارزش واردات (در دوره 9ماهه) بالا آمد.

با این حال، واردات گندم به کشور همچنان در حجم سه میلیون و 754 هزار تن و ارزش دلاری یک میلیارد و 299 میلیون دلار باقی مانده است. این سومین ماه است که واردات گندم متوقف شده است که یکی از دلایل آن احتمالا فصل برداشت این محصول در داخل کشور است.

علاوه بر گندم و ذرت دامی که بیشترین ارزش واردات به کشور طی نه‌ماهه نخست سال را داشته‌اند، واردات برنج و کنجاله سویا نیز به ترتیب با یک میلیارد و 119 میلیون دلار و یک میلیارد و سه میلیون دلار در رده‌های سوم و چهارم بیشترین واردات جای گرفته‌اند. واردات این دو محصول به روند معمول خود در ماه‌های اخیر ادامه داشته است.


کد خبر b71f432579ba423487615fd5bae0238f

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =