۰ نفر
۱۸ تیر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۳
آب معدنی‌های تولید شده توسط برندهای مختلف از لحاظ نوع محصول تقریبا به هم شبیه هستند و فقط برندینگ خلاقانه و نوآورانه است که آنها را از هم متمایز می‌كند. در ادامه به پنج نمونه طراحی برتر بسته‌بندی آب معدنی اشاره می‌كنیم.

Ty Nant

بطری آب معدنی موج‌دار Ty Nant با ورود خود به بازار در دهه 1990 میلادی توفانی را به پا كرد و كنترل آن را در دست گرفت. برای این طراحی تحسین برانگیز تلاش و كوشش فراوانی صورت گرفته است. برندینگ ضعیف هیچ جایگاه خوبی را نصیب كسی نمی‌كند و فقط یك حیله و فریب است. البته واقعا، این نوع برابری در شكل بطری و نه در قالب یك بسته‌بندی كاغذی معمولی، آن را از دیگر رقبا متمایز می‌كند. به اعتقاد طراح این بسته‌بندی، راس لاوگراو، شما نیاز دارید كه هر چیزی را از نو شروع كنید، به همین علت طراحی بسته‌بندی محصول فوق به شكل زیبایی با نمونه‌های متداول فرق دارد.

Kirin

در حالی كه Ty Nant با برندسازی براساس یك برابری صرفا ساختاری از اجرای قوانین موجود شانه خالی می‌كند، بسته‌بندی‌های آب معدنی Kirin از اتخاذ یك رویكرد تزئینی‌تر و كمتر فرمولی شامل لوگو و تصویر یك كوه سود می‌برد. این كار عجیب، شگفت‌انگیز، بی‌پروا و غیر‌عادی است. به‌طور كلی بطری‌های كسل كننده آب معدنی به این ترتیب آرایش می‌شوند.

Fiji

این برند آب معدنی به‌عنوان لوازم جانبی بیشترین توجه را از سوی چهره‌های مشهور هالیوود دریافت كرده است. Fiji جایزه عجیب‌ترین بسته‌بندی را به دست آورد. این بطری مربع‌شكل با تصاویری رنگ و رو رفته از جو اقیانوس آرام جنوبی، به نحوی طنین‌انداز صدای افراد خسته از آب چشمه‌های آتشفشانی فرانسه و چشمه‌های یخ زده ایسلند است.

Aquapax

آب معدنی بدون گاز به واسطه خلوص خود فروخته می‌شود، به همین دلیل طراحی بسته‌بندی این محصول جسورانه است اما بسته‌های مقوایی سازگار با محیط‌زیست Aquapax با زیبایی غنی و حداكثری خود این احساس را به انسان تلقین می‌كند كه انگار در مقایسه با آب معدنی‌های معمولی از لحاظ سبك‌شناسی نقاط مشترك فراوانی با برند‌های نوشیدنی‌های پیش غذای ایتالیایی دارد. این برند با احساس خوبی كه به‌وسیله آن به انسان دست می‌دهد، چرا نباید شایسته عاشق شدن باشد؟

بطری قطره‌ای آب معدنی Evian

چقدر می‌تواند یك بطری آب معدنی دوست داشتنی باشد؟ بطری كوچك قطره‌ای آب معدنی Evian با حجم 200 میلی لیتر عرضه و همه اطلاعات حقوقی و اجباری آن روی برچسب در بطری نوشته شده است. منحنی‌های برجسته موجود روی بطری به زیبایی با دندانه‌های زاویه‌دار الگویی از كوه Evian هماهنگ هستند. این بطری با وجود كوچكی خود از طراحی هوشمندانه‌ای برخوردار است: له كردن و در نتیجه بازیافت آن آسان است.

مرضیه فروتن

کد خبر b9bf1e689bd24ee1b5f5bdc098ecbef9

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =