کشاورزی> اختصاص سهمیه بخش کشاورزی در هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در سال جاری، متاسفانه تبدیل به یک منفذ برای اعلام حضور بازرگانان از طریق انتخابات پیش رو شده است.

دبیرکل کانون‌های انجمن‌های صنایع غذایی ایراندرباره انتخابات هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گفت: از آنجا که بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی آن (صنایع غذایی)، برای نخستین‌بار به‌طور مستقیم در هیات نمایندگان اتاق بازرگانی نماینده دارد؛ اما این سهمیه تبدیل به منفذی تازه برای ورود فعالان سایر بخش‌های بازرگانی از طریق سهمیه بخش کشاورزی و صنایع غذایی به هیات نمایندگان دوره هشتم (پیش رو) شده است.

کاوه زرگران افزود: شواهد امر حاکی از این است که در انتخاب اسفندماه سال جاری سهمیه‌های موجود بخش کشاورزی بین ائتلاف ها و بخش‌های مختلف کشاورزی تقسیم می‌شود و یک ائتلاف خاص به تنهایی سکان دار نخواهد بود.

زرگران درباره شرایط حضور کاندیداهای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع و معاون و کشاورزی ادامه داد: کاندیداهای بخش کشاورزی برای پیروزی باید رأی بخش کشاورزی را جذب کنند، حتی اگر فردی مانند آقای عسگراولادی رأی بخش کشاورزی را داشته باشد، هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

وی تصریح کرد: بر اساس ماده یک قانون فضای کسب و کار، افرادی که از وزارت جهاد کشاورزی پروانه بهره‌برداری یا پروانه صنایع غذایی و تبدیلی بخش کشاورزی داشته باشند، می‌توانند در انتخابات هیات نمایندگان اتاق بازرگانی شرکت کنند.

شانس کمتر "سلطان پسته" برای پیروزی در انتخابات اتاق، به عنوان نماینده کشاورزی

وی درباره احتمال حضور اسدا... عسگراولادی به‌عنوان نماینده بخش کشاورزی، خاطرنشان کرد: اگر وی به‌عنوان نماینده بخش کشاورزی در انتخابات شرکت کند، شانس کمتری برای پیروزی در انتخابات دارد، در غیر این صورت از چهره‌های شاخص هیئت نمایندگان خواهد بود.

دبیرکل کانون‌های انجمن‌های صنایع غذایی ایران با بیان اینکه در قانون انتخابات هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، نقص و تبعیض وجود دارد، اظهار داشت: شرایط حضور فعالان بخش کشاورزی در مقایسه با سایر بخش‌ها دشوارتر و دارای ممیزی‌های بیشتری است، اما برای نمایندگان سایر بخش‌ها مانند صنعت این ممیزی ها وجود ندارد.

زرگران با بیان این که صنایع غذایی بزرگ و صنایع تبدیلی بخش کشاورزی 12 درصد واحدهای صنعتی کشور را در اختیار دارند گفت: با توجه به کم‌هزینه بودن راه‌اندازی واحدهای صنایع غذایی، این فعالیت راهی میان بر برای افزایش اشتغال در کشور به حساب می‌آید که با کمک دولت و تأمین نقدینگی آنها امکان گسترش و افزایش کارآفرینی در این بخش به‌سادگی قابل توسعه است.

وی با اشاره به مشکلات بخش صنایع تبدیلی بخش کشاورزی یادآور شد: به‌دلیل اینکه خرده‌فروشی‌ها امکان دریافت مستقیم مالیات بر ارزش افزوده از مشتریان را ندارد، این هزینه روی قیمت تمام‌شده کالا محاسبه می‌شود که این امر باعث دریافت هزینه از تولیدکنندگان و صنایع می‌شود.

زرگران با بیان اینکه نوسان قوانین در بخش صنایع غذایی باعث شده که سرمایه‌گذاری در این بخش کاهش یابد گفت: با توجه به تغییر روزانه قوانین و سردرگمی صنایع در مسائل روزمره خود تلاشی برای تثبیت قوانین صورت نگرفته است.

وی در پایان افزود: بخش غذا و دارویی کشور با وجود اینکه شامل تحریم‌ها نیستند، اما به‌دلیل مشکلات سوئیفت بانکی، برای نقل و انتقال پول دچار مشکل هستند که این امر بر حجم صادرات و واردات تأثیرات مشخصی گذاشته است.

منبع:ایانا
کد خبر be0e28890dad44f99161fe1e839edcd2

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =