مواد غذایی> معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در برنامه روزآمد توضیح داد که ماجرای پلمپ شدن نانوایی بربری خیرآباد به خاطر ارزان فروشی چه بود.

مجتبی خسروتاج، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت  پیرامون پلمپ یک واحد خبازی نان بربری در ورامین به دلیل ارزان فروشی و عرضه نان با قیمتی کمتر از نرخ مصوب توضیح داد.

به گزارش خبرآنلاین مجتبی خسروتاج، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در برنامه تلویزیونی روزآمد شبکه پنج سیما که مجله اقتصادی صبحگاهی است در رابطه با پلمپ یک واحد صنفی نانوایی در ورامین گفت: « من دیروز به طور شخصی به روستای خیرآباد که اطراف قرچک ورامین است رفتم. از نزدیک با صاحب این نانوایی و اهالی محل گفتگو کردم و خوشبختانه این نانوایی هم اکنون باز است. »

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در رابطه با جزییات تعطیلی این نانوایی به دلیل ارزان فروشی اینگونه توضیح داد: « در روز دو شنبه هفته گذشته و در فاصله ساعت 11  و نیم تا 3 بعد از ظهر این نانوایی بربری بسته شد. علت بسته شدن نیز این بود که تعدادی از صاحبان نانوایی های بربری همان محدوده مراجعه کرده و از عرضه نان ارزان توسط این واحد صنفی گلایه کرده بودند. »

خسرو تاج با تاکید بر اینکه موضوع قیمت نان در هر استان مدیریت می شود ادامه داد: « موضوع نان به صورت استانی اداره می شود. یعنی در هر استانی کارگروهی متشکل از اتحادیه های صنفی و نهادهای مرتبط به ریاست استاندار وجود دارد که قیمت نان را مدیریت می کند. »

او افزود: « قیمت نان برای عرضه در ورامین 600 تومان در نظر گرفته شده بود ولی این نانوایی که روز دوشنبه چند ساعتی پلمپ شد، احساس کرده برای اینکه تعداد مشتری بیشتری داشته باشد نان را با قیمتی کمتر به دست مصرف کننده برساند. از سوی دیگر صاحب مغازه نیز تمکن مالی مساعدی دارد و برای اینکه تعداد مشتری بیشتری داشته باشد نان را با قیمت کمتر عرضه کرده است.»

بر اساس گفته های معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در برنامه روزآمد قیمت نان بربری در ورامین حداکثر 600 تومان در نظر گرفته شده و اگر کسی کمتر از آن نان بربری را بفروشد تخلف نکرده است: « قطعا این واحد صنفی تخلف نکرده است. ما قیمت نان بربری در ورامین را حداکثر 600 تومان در نظر گرفتیم. تعطیلی چند ساعته این نانوایی هم به خاطر شکایت سایر نانوایی ها بوده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از توضیحات خود گفت: « دولت هر اقدام در جهت ارزان فروشی را حمایت می کند و این خبر صحت ندارد که دولت این نانوایی را تعطیل کرده است بلکه اقدامی بوده که با اعتراض نانوایان محل همراه شده تا این واحد صنفی بسته شود. »

خسرو تاج به ادامه فعالیت نانوایی از هفته گذشته اشاره کرد و گفت: « از روز سه شنبه این نانوایی فعالیت خود را با همان فروش 100 تومان کمتر از قیمت مصوب آغاز کرده و مردم هم راضی هستند.»
کد خبر beb0b5cd006b4dd992350c4d0b3c60a3

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =