صنایع غذایی> نایب رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی صنایع لبنی ایران درخواست افزایش ۶ درصدی قیمت را براساس افزایش هزینه‌ها به سازمان‌های مربوطه ارائه کرده‌‌ایم و منتظر تصمیم آنها در این زمینه هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد فربد نایب رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صنایع لبنی ایران در مورد اینکه تصمیم انجمن با توجه به مصوبه اخیر مبنی بر افزایش قیمت خرید شیر خام از دامداران چیست گفت: قرار نیست اتفاق خاصی بیفتد، زیرا ما توان افزایش قیمت را نداریم و قرار نیست قیمت محصولات لبنی را به ویژه در ماه رمضان افزایش دهیم، بلکه از طریق مکاتبات با مقامات ذیربط این مساله را دنبال می‌کنیم.

وی گفت: درخواست افزایش 6 درصدی قیمت را براساس افزایش هزینه‌ها به سازمان‌های مربوطه ارایه کرده‌‌ایم و جزئیات این افزایش هزینه‌ها را به سازمان تنظیم بازار داده‌ایم که منتظر تصمیم آنها در این زمینه هستیم که البته هنوز تصمیمی در این مورد اتخاذ نکرده‌اند.

نایب رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صنایع لبنی ایران بیان داشت: اگر آنها امروز به نفع صنعت تصمیمی مبنی بر افزایش قیمت بگیرند ما اعمال نخواهیم کرد زیرا قصد افزایش قیمت محصولات لبنی را در ماه رمضان نداریم.

فربد با بیان اینکه سود قانونی صنعت 14 تا 20 درصد است در حالی که هیچگاه صنعت لبنیات بیش از 3 درصد سود نبرده است، گفت: سال گذشته سود صنایع لبنی فقط 1.5 درصد بود.

وی بیان داشت: بر اساس برآوردها در سال 93 متوسط هزینه فرآوری هر کیلو شیر در شرکت‌های لبنی 250 تومان و هزینه حمل و نقل حداقل 10 درصد است.

نایب رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی صنایع لبنی ایران افزود: همچنین برخلاف عرف دنیا صنایع لبنی ایران مکلفند 9 درصد عوارض قانونی را از مردم با قیمت تمام شده شیر دریافت و به دولت بپردازند.

فربد درمورد فروش فوق‌العاده محصولات لبنی در ماه رمضان تصریح کرد: قرار بود برخی کارخانجات در مکان‌های خاصی برخی محصولاتشان را با تخفیف عرضه کنند که این کار به دلیل مخالفت و لطمه به کسب و کار آنها فعلا منتفی و عملیاتی نشده است.
کد خبر c2e347ded35d49be80ca9fc9d216c5a1

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =