مواد غذایی> مدیر کل دفتر توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: از روز شنبه ۳۰ فرودین ماه سال جاری، ۱۵۰ هزار تن برنج، روغن و شکر برای تنظیم بازار ماه رمضان در فروشگاه ها و مراکز توزیع منتخب توزیع می شود.

حجت براتعلی مدیر کل دفتر توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران  اظهار کرد: این شرکت به عنوان یکی از شرکت‌های مباشر برای تأمین ذخایر راهبردی کشور فعالیت می کند و براساس برنامه های ستاد تنظیم بازار، شکر، گندم و روغن را در بازار مصرف مدیریت می کند.

وی افزود: به طور معمول قبل از مناسبتهای مختلفی مانند ماه رمضان  که تقاضا در بازار افزایش می یابد برنامه های از سویی کارگروه تنظیم بازار به ما اعلام میشود که برای ماه رمضان امسال نیز قرار است 150 هزار تن کالای اساسی توسط این شرکت توزیع شود.

مدیر کل دفتر توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران ادامه داد: بر این اساس قرار است برای تنظیم بازار این ایام 50 هزار تن برنج، 50 هزار تن روغن و 50 هزار شکر، توسط شرکت بازرگانی ایران دولتی ایران  و 25 هزار تن مرغ منجمد و 15 هزار تن گوشت قرمز منجمد توسط شرکت پشتیبانی امور دام وزارت جهاد کشاورزی توزیع شود.
وی تصریح کرد: عملیات توزیع این محصولات از شنبه 30 فروردین ماه سال جاری تا پایان ماه رمضان در سطح استان های کشور بر اساس سهمه اختصاص یافته برای هر استان توزیع می شود.

وی اظهار داشت: قرار است این محصولات در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، اصناف منتخب، میادین میوه و تره بار، شبکه های تعاونی و دیگر شبکه های منتخب در استان‌های کشور توزیع شود.

براتعلی در ارتباط با قیمت این محصولات گفت:  قیمت شکر تحویلی به مباشرین توزیع در کیسه های 50 کیلوگرمی 40500 ریال و تحویل به مصرف کننده در بسته بندی یک کیلوگرمی 59000 ریال است.

وی افزود: نرخ هر کیلوگرم برنج برای تحویل به مباشر 72000 ریال و  حداکثر قیمت فروش برای مصرف کننده هر کیلوگرم 80000 ریال است.

این مقام مسئول در پایان گفت: قیمت روغن نیز بر اساس نرخ های مصوب احجام خانوار و بر مبنای نرخ های اعلامی سازمان حمایت تولیدکننده و مصرف کننده توزیع می شود.

منبع:تسنیم
کد خبر c399ea6c54a645168316743a680f67ac

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =