معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی از تدوین بسته کنترل مصرف آب کشاورزی با استفاده از تمهیدات ویژه مبتنی بر فناوری های روز خبر داد.

عباس کشاورز، معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی در هفتمین نمایشگاه ملی تخصصی تکنولوژی زیرساخت‌های کشاورزی که در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی کرج در حال برگزاری است، در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: در آن معاونت، بسته کاملی برای کاهش مصرف آب در بخش زراعت تهیه شده است که به زودی اجرای آن به صورت دقیق در دستورکار قرار می گیرد.

وی در اشاره به جزییات بیشتری از این بسته گفت: تمرکز این طرح افزایش تولید به ازای مصرف هر مترمکعب است بطوری که قصد داریم کشت بهاره چغندر قند را از بهاره به پاییزه انتقال دهیم.

معاون امور تولیدات گیاهی وزیر جهاد کشاورزی بیان داشت: همچنین برای کاهش مصرف آب در صدد هستیم تا ارقامی از ذرت را که دوران رشد کمتری دارند را به کشاورزان معرفی کنیم.

کشاورز با بیان اینکه در طرح کاهش مصرف آب به دنبال انتقال کشت سبزی و صیفی به گلخانه‌ها هستیم بیان داشت: همچنین در مورد غلات کشت ارقامی که با آب کمتر تولید بیشتری را دارند در دستور کار داریم و بطورکلی در این بسته و با مدیریت صحیح در نظر داریم تا در کنار کاهش مصرف آب تولید را افزایش دهیم.

وی اظهار داشت: سیاست ما در وزارتخانه این است که با تنوع دسترسی کشاورزان به تکنولوژی‌های جدید مصرف آب را در بخش کشاورزی کاهش دهیم.

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی درباره ظرفیت کشور برای استفاده از امکان صادرات برخی محصولات کشاورزی به روسیه گفت: در فصل بهار و زمستان تولیدات خوبی در جنوب کشور داریم که عمدتا با آب باران و آب‌های سطحی نیز آبیاری می‌شوند که می‌‌توان بخشی از محصولات تولیدی را به صادرات اختصاص داد.

وی افزود: صادرات محصولاتی مانند هندوانه، سبزی و صیفی در تابستان منطقی نیست و چنین سیاستی هم نداریم.

منبع:ایانا
کد خبر c563b3355341498d85010666b9ce03d7

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =