رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن، کشاورزی تهران با اشاره به‌جای خالی مدیریت ارزشمند آب در کشورمان گفت: بسیاری از کشورهای دیگر نیز ممکن است با بحران کم‌آبی مواجه شوند اما این بحران را با مدیریت صحیح حل می‌کنند.


شاهرخ ظهیری اظهار داشت: متأسفانه اکثر مشکلات ما در بخش آب به دلیل صحیح نبودن مدیریت‌ها است.

وی افزود: بحث کم‌آبی در ابتدا بستگی به شرایط جغرافیایی و اقلیمی یک کشور دارد، این بدان معناست که بسیاری از کشورهای دیگر نیز ممکن است با بحران کم‌آبی مواجه شوند اما این بحران را با مدیریت صحیح حل می‌کنند.

رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن، کشاورزی تهران با اشاره به‌جای خالی مدیریت ارزشمند آب در کشورمان گفت: متأسفانه ما در ایران این مدیریت را تاکنون انجام نداده‌ایم و کارها و برنامه‌هایی صورت گرفته، اما صحیح و جامع نبوده است.

ظهیری با بیان اینکه اکنون دولت نیز خود به این باور رسیده که کشور با خشکسالی روبه‌رو است، گفت: دولت به این باور رسیده که در بحث آب مشکلاتی را در پیش رو خواهد داشت و در همه ارگان‌های وابسته این بحران را اعلام کرده و در مجلس نیز مطرح‌شده است.

وی افزود: مسئله آب به‌قدری حیاتی است که وقتی در بحث آب با مشکل مواجه می‌شویم می‌توان پیش‌بینی کرد که در بسیاری از مسائل و موضوعات کشور نیز ممکن است با مشکل برخورد کنیم.

پدر صنایع غذایی ایران تصریح کرد: ما وظیفه خود می‌دانیم که بررسی و شناسایی کنیم و درنتیجه راهکارهایی را یافته و در اختیار دولت قرار دهیم اما در نهایت این دولت است که باید خود را موظف کند که این راهکارها را استفاده نموده و از بحران عبور کند.

ظهیری در خصوص نقش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در مدیریت بحران آبی گفت: وظیفه اتاق آن است که با بررسی مسائل در کمیسیون‌های تخصصی به قوای سه‌گانه در جهت حمایت از بخش خصوصی مشاوره دهد و به دنبال راه‌حل جویی مشکلات بر سر راه توسعه اقتصاد کشور و اثرگذاری در مصوبات قانونی مطرح در دولت و مجلس باشد.

رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن، کشاورزی تهران در ادامه به ارتباط اساسی آب با بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: بخش کشاورزی کشور تمام موارد مورد نیاز خود را در اختیار دارد به غیر از آب.

وی افزود: با این که بیشترین مصرف آب در کشور ما (بیش از 90 درصد) متعلق به بخش کشاورزی است اما مدیریت آن با سیاست دولت به وزارت نیرو واگذار شده است که به عقیده شخصی من وزارت جهاد کشاورزی یا نهادها وابسته به آن نیز باید دخیل شوند.

ظهیری با اشاره به برگزاری نخستین هم‌اندیشی سیاست‌گذاران منابع آب با عنوان بهره‌وری و حکمرانی پایدار منابع آب در روز بیست و هفتم ماه جاری گفت: برگزاری این هم‌اندیشی و سمینارهای مشابه در صورتی که کارشناسی صحیح و مدیریتی دقیق در آن صورت گیرد؛ مفید خواهد بود، چرا که اگر بار اول برگزار شد و از خروجی‌هایش استفاده نشد، دوباره برگزار کردن چنین نشست‌هایی هدر دادن وقت و انرژی خواهد بود و باید به دنبال راه حل دیگری بود.

وی افزود: امیدوارم این هم‌اندیشی همان‌گونه که اکنون در مسیر صحیحی پیش می‌رود تا پایان نیز این راه را ادامه داده و نتایج مثبتی را به دست آورد و از سوی دیگر دولت نیز این نتایج را غنیمت شمرده و در حل بحران آب از آن بهره جوید.

منبع:تسنیم
کد خبر b02f371ab8fc4a6097d8f80bd9e5ef9e

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =