صنایع غذایی> دبیر انجمن صنایع لبنی کشور با اعلام اینکه جلسه مسئولان دولتی برای تعیین تکلیف قیمت شیرخام به نتیجه‌ نرسید، گفت: بحث گرانی مجدد لبنیات مطرح نیست.

رضا باکری در مورد جلسه تعیین تکلیف قیمت شیرخام اظهارداشت: این جلسه که با حضور حسن یونس سینکی قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی، مسئولان سازمان حمایت و نمایندگان کارخانجات صنایع لبنی برگزار شده بود، منجر به تصمیم‌گیری نشد.

وی با بیان اینکه جلسه مذکور حدود ۳ ساعت به طول انجامید، گفت: به نظر می‌رسد راه‌حل خروج دامداران از شرایط فعلی در نهایت چیزی جز پرداخت یارانه به آنان نخواهد بود.

دبیرانجمن صنایع لبنی کشور افزود: در حقیقت یا باید شرایطی وجود داشته باشد که بحث عرضه و تقاضای بازار به دامداران اجازه دهد محصول خود را به نرخ دلخواه بفروشند که در حال حاضر قدرت خرید مردم کم است و مصرف‌کنندگان از افزایش بها استقبال نمی‌کنند و در نتیجه چنین امری اتفاق نمی‌افتد.

وی با بیان اینکه با توجه به این مسائل به نظر می‌رسد راه‌حلی برای این موضوع وجود ندارد، گفت: در نهایت مساله مذکور باید به ستاد تنظیم بازار و ستاد هدفمندی یارانه‌ها برود و مسئولان کشوری در این‌ مورد تصمیم‌گیری کنند، چرا که ما در مقام تصمیم‌گیری نیستیم.

دبیر انجمن صنایع لبنی در مورد مباحث مطرح شده از سوی برخی مسئولان مبنی بر اینکه دولت به صنایع لبنی اجازه افزایش قیمت لبنیات را می‌دهد تا آنها توان خرید شیرخام به قیمت ۱۴۴۰ تومان را داشته باشند، اضافه کرد: اصلا بحثی در این مورد مطرح نبود، الان گره اصلی شرایط دامداران است، چراکه مصوبه تعیین قیمت ۱۴۴۰ تومانی برای شیرخام سال گذشته اجرا نشد، علت این امر نیز وجود شیرخام مازاد بر مصرف در کشور بود و طبیعی است وقتی عرضه کالایی بیش از تقاضا برای آن باشد، نمی‌توان در چنین شرایطی انتظار افزایش قیمت‌اش را داشت.

باکری با بیان اینکه بحث گرانی مجدد لبنیات مطرح نیست، تصریح کرد: کسی در مورد این موضوع بحثی ندارد، آنچه که در این میان تعیین کننده است بحث تقاضاست، وقتی تقاضا وجود ندارد نمی‌توان در مورد افزایش قیمت بحث کرد.

منبع:مهر
کد خبر c583808e47a248f18d78be18607bf874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =