مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی کشور گفت: خمیر مرغ تولید شده با نظارت دامپزشکی و رعایت ضوابط بهداشتی سالم است و منعی برای استفاده ندارد.

دکتر عباس عباسی در گفت و گو با خبرنگاران در مشهد افزود: خمیر مرغ اکنون در بسیاری از کشورها از جمله آمریکا و اتحادیه اروپا تولید می شود.

وی اظهار کرد: اگر تمام مراحل تولید و حمل بهداشتی خمیر مرغ با نظارت و کنترل دامپزشکی صورت گیرد و دارای بسته بندی، برچسب و تاریخ انقضا باشد، قابل مصرف است اما اگر در محل های دیگر و به صورت غیر بهداشتی تولید شود، مورد تایید نیست.

وی گفت: چیزی که اکنون محل مناقشه است، تولید خمیر مرغ از بقایای استخوان مرغ و خارج از نظارت های دامپزشکی و به صورت غیر بهداشتی است.

مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی کشور گفت: تعداد 138 هزار واحد تولید و عرضه فراورده های خام دامی در کشور دایر است و سالانه افزون بر دو میلیون بازدید از این مراکز انجام می شود.

وی خاطر نشان کرد: سالانه بیش از 15 میلیون تن فراورده خامی دامی از جمله گوشت مرغ و ماهی، گوشت گاو و گوسفند، تخم مرغ، شیر و لبنیات در کشور تولید می شود که از این مقدار 900 هزار تن تخم مرغ، 9 میلیون تن شیر، دو میلیون تن مرغ گوشتی، 750 هزار تن گوشت قرمز و 700 هزار تن آبزیان است.

عباسی با اشاره به تولید 16 میلیون تن علوفه و خوراک دام در سال افزود: در این راستا نیز نظارت ها انجام و بخشی از این خوراک دام برای بهسازی از چرخه مصرف خارج می شود.

وی ادامه داد: براساس ارزیابی های انجام شده، خراسان رضوی یکی از استانهای پیشرو در زمینه کیفیت تولید و عرضه فراورده های خام دامی در کشور شناخته شده است.

منبع:ایرنا
کد خبر c67714b6084e4e1b9d3e86c967dcff88

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =