مواد غذایی> رییس هیأت‌مدیره تعاونی مهر از شروع خرید تضمینی شیرخام در برخی استان‌ها از امروز خبر داد.

معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه جلسه‌ای که با دامداران در هفته گذشته برگزار شد، گفت: قرار است خرید تضمینی شیرخام در پنج استان آغاز شود که مسئولیت این اقدام به عهده سازمان تعاونی روستایی خواهد بود.

رئیس هیأت‌مدیره تعاونی مهر با اعلام این خبر به نقل از رکنی گفت: قرار است خرید تضمینی شیرخام از برخی دامداران کشور آغاز شود.

عزیزالله رضایی با اشاره به اینکه خرید تضمینی می‌تواند در جمع‌آوری بخشی از شیر مازاد از بازار بسیار مؤثر باشد، افزود: طبق صحبت‌های انجام شده، مقرر است یک‌هزار تن از این محصول از دامداران پنج استان خریداری شود و در صورت تأمین منابع مالی، این مقدار به دوهزار تن نیز افزایش خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: تهران، البرز، اصفهان، خراسان رضوی و قزوین جزو استان‌هایی هستند که مشمول خرید تضمینی شده‌اند و امید می‌رود با این اتفاق، تعادل مختصری بر بازار حکمفرما شود.

رضایی که مدیریت دامداری ۱۲ هزار رأسی را بر عهده دارد، ادامه داد: یکی از مشکلات این طرح، نبود کارخانه شیرخشک کنی، مخصوص تعاونی روستایی است.

وی در پایان تصریح کرد: بیم آن می‌رود که کارخانه‌ها در تحویل شیرخام از این سازمان تمکین نکنند و محصول مورد نظر روی دست دولت بماند که لازم است در این زمینه تدابیری از قبل اندیشیده شود.

منبع:ایانا
کد خبر d231fcee0a1d4bd9ac803db1abb80866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =