کشاورزی> در حالی که آمار گمرک از واردات بیش از یک میلیون تنی برنج در مهرماه امسال خبر می‌دهد، مدیر کل دفتر توسعه تجارت وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد که تاکنون مجوز واردات برنج نداده‌ایم و آمار گمرک در این زمینه اشتباه و در حال اصلاح است، چراکه در هفت ماهه امسال حدود 434 هزار تن برنج به کشور وارد شده است.

براساس آمار منتشر شده گمرک در مهر ماه یک میلیون و 94 هزار و 500 تن برنج به کشور وارد شد و مجموع واردات هفت ماهه امسال به یک میلیون و 490 هزار و 300 تن رسید که از نظر وزنی 99.44 درصد افزایش و از نظر ارزشی 52 درصد کاهش را نسبت به هفت ماهه سال گذشته نشان می‌دهد.

این در حالی است که سید جمال مدرسی - مدیرکل دفتر ساماندهی و توسعه تجارت معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی – در این باره به خبرنگار ایسنا گفت: آمار منتشر شده گمرک در زمینه‌ واردات برنج کاملا تکذیب می‌شود، چراکه وزارت جهاد کشاورزی در سال جاری مجوزی برای واردات برنج صادر نکرده است.

وی افزود: با توجه به واردات حدود 390 هزار تنی برنج در نیمه نخست امسال و واردات حدود 45 هزار تنی آن در مهرماه، مجموع واردات این محصول در هفت ماهه امسال به حدود 434 هزار تن می‌رسد.

مدیرکل دفتر ساماندهی و توسعه تجارت معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: آمار منتشر شده از سوی گمرک در زمینه‌ واردات برنج اشتباه بوده و مسئولان گمرک در حال اصلاح این آمار هستند.

به گزارش ایسنا، گاهی یک آمار اشتباه می‌تواند برنامه‌ریزی مسئولان را در سطوح ملی و منطقه‌ای تغییر دهد و برهم ریزد؛ بنابراین وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تامین امنیت غذایی کشور باید هماهنگی بیشتری با دستگاه‌های ذیربط داشته باشد تا بتواند جلوی چنین اشتباهات محاسباتی را بگیرد.

منبع:ایسنا
کد خبر d8a1f54057384e6c88d5d7b9614147a2

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =