کشاورزی> نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۴ فروند کشتی حامل نهاده دامی به بندر شهید رجایی هدایت شده‌اند، گفت: این نهاده‌ها از طریق راه‌آهن به صورت شبانه‌روزی به نقاط مختلف کشور ارسال می‌شوند.

«محمدجواد عسکری» در تشریح نظارت و بازرسی میدانی خود از بندر شهید رجایی به منظور بررسی نحوه واردات و توزیع نهاده‌های دامی، اظهار کرد: در جریان بازدید از بندر امام خمینی(ره) مقرر شد کشتی‌های حامل نهاده‌های دامی مستقر در لنگرگاه این بندر به بندر شهید رجایی هدایت شوند.

وی با اشاره به اینکه تا کنون 4 فروند کشتی حامل نهاده‌های دامی وارداتی متعلق به شرکت پشتیبانی امور دام به بندر شهید رجایی هدایت شده‌اند، ادامه داد: مقرر شده است کشتی‌های حامل نهاده‌های دامی بخش خصوصی نیز به منظور تخلیه بار به بندر شهید رجایی هدایت شوند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات در زمینه تخلیه نهاده‌های دامی در بندر شهید رجایی، کمبود دستگاه‌های مَکش بود که مقرر شد تعدادی دستگاه مَکش از سایر بنادر به این بندر منتقل شود، تصریح کرد: همچنین مقرر شد نهاده‌های دامی تخلیه شده در بندر شهید رجایی به منظور تأمین نیاز استان‌های جنوبی کشور مانند فارس، کرمان، یزد، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد و سایر استان‌های همجوار استان هرمزگان استفاده شود.

عسکری با ابراز اینکه محموله نهاده دامی کشتی‌های منتقل شده به بندر شهید رجایی در این بندر دپو نمی‌شود و مستقیماً بارگیری و به استان‌های هدف ارسال می‌شود، افزود: با هماهنگی‌های انجام‌شده، نهاده‌های تخلیه شده در بندر شهید رجایی با استفاده از ظرفیت حمل‌ونقل ریلی به صورت شبانه‌روزی به نقاط مختلف کشور ارسال می‌شوند.

نماینده مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه "در زمان حاضر 250 هزار تن نهاده دامی به بندر شهید رجایی منتقل شده است که طی هفته آینده بارگیری و منتقل می‌شود"، گفت: در هفته آینده به‌منظور نظارت مجدد از بندر شهید رجایی و بررسی وضعیت بارگیری و توزیع نهاده‌های دامی به استان هرمزگان سفر می‌کنم.

عسکری با تأکید بر اینکه "پیرو نظارت‌های انجام‌شده از بندر امام خمینی در زمان حاضر روزانه 2 هزار و 500 کامیون نهاده‌های دامی دپوشده را از این بندر حمل می‌کنند"، عنوان کرد: هر استان مکلف شده است نهاده‌های دامی مورد نیاز را با استفاده از ظرفیت حمل‌ونقل جاده‌ای خود منتقل کند و سپاه پاسداران نیز در برخی از مناطق به‌صورت حمل رایگان، نهاده‌های دامی را به دست مصرف‌کنندگان می‌رساند.

منبع:تسنیم
کد خبر da28d1a5a96240b39177228dab884189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =