کشاورزی> نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ارجاع طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی به کمیسیون کشاورزی جهت بررسی بیشتر موافقت کردند.

 محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی یکشنبه و بعد از حذف ماده ۲ طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی اظهار کرد: با توجه به اینکه نمایندگان با حذف ماده ۲ طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی موافقت کردند، ادامه بررسی مواد این طرح با اشکالات زیادی روبرو خواهد شد.

وی ادامه داد: ابهامات و اشکالات زیادی در این طرح وجود دارد که کمیسیون کشاورزی باید آن را مورد بررسی مجدد قرار دهد.

در نهایت ارجاع این طرح به کمیسیون کشاورزی به رای گذاشته شد و نمایندگان مجلس با ۲۰۷ رای موافق تصویب کردند که طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی جهت بررسی بیشتر به کمیسیون کشاورزی ارجاع شود.

در جریان بررسی طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی ماده ۲ این طرح حذف شد که در آن آمده بود:« سازمان توسعه تجارت کشاورزی ایران ذیل وزارت جهاد کشاورزی با هدف تمرکز امور سیاستگذاری، برنامه ریزی و نظارت در حوزه تجارت و بازرگانی کالاهای کشاورزی از ادغام معاونت بازرگانی و سایر واحدهای ذیربط وزارت جهاد کشاورزی واحدهای مرتبط با بخش کشاورزی در وزارت صنعت، معدن و تجارت با وظایف زیر ظرف سه ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون تشکیل شود.»

نمایندگان مجلس هفته گذشته ماده ۱ این طرح را تصویب کردند که به موجب آن، ستاد تنظیم بازار کشاورزی تشکیل می شود.

منبع:ایسنا
کد خبر ded8a595430943d58389812b32acff57

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =