صنایع غذایی> با انتشار شایعه فاسد شدن بخش قابل توجهی از 9 هزار تن پرتقال ذخیره شده از سوی یکی از خبرگزاری‌ها، این پرسش مطرح می‌شود که اگر این ادعا صحت داشته باشد، چرا پرتقال‌ها برای تولید کنسانتره استفاده نشده است؟

رئیس انجمن صنایع آبمیوه و کنسانتره گفت: متأسفانه از آنجا که پرتقال‌های تشریفاتی و مجلسی برای آب‌گیری و کنسانتره‌سازی مناسب نیست؛ نمی‌توان آنها را در صنعت استفاده کرد.

ولی‌الله داوودآبادی با اشاره به اینکه فساد این مقدار محصول بسیار تأسف‌برانگیز است، افزود: از آنجا که این پرتقال‌ها پوست ضخیمی دارد، کنساتره تلخی تولید می‌کنند که به مذاق مصرف‌کننده مطلوب نیست. به علاوه قیمت آن نیز نسبتاً بالا است.

وی خاطرنشان کرد: نسل باغ‌های پرتقال‌هایی مانند رقم شهسواری که برای آبگیری مناسب هستند، رو به انقراض است و کمتر تولید می‌شود؛ این درحالی است که کارخانه‌های تولید کنسانتره از نبودن پرتقال مناسب رنج می‌برند.

به گفته داوودآبادی، سالانه 20 هزار تن کنسانتره پرتقال نیاز کشور است که تنها حدود پنج‌هزار تن آن توسط کارخانه‌های داخلی تولید می‌شود؛ بنابراین بسیاری از واحدها به حالت تعطیل یا نیمه‌تعطیل درآمده‌اند.

رئیس انجمن صنایع آبمیوه و کنسانتره در پایان اظهار داشت: چندین‌بار پیشنهاد تشکیل شرکت‌های کشت و صنعت برای تولید محصول و آبمیوه به مسئولان دولتی ارائه شده است، اما تنها چند کارخانه تأسیس شد و احداث باغ‌های مورد نظر مسکوت ماند.

منبع:ایانا
کد خبر e09226bd2e3c4bf59923ed84a2bbbe79

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =