کشاورزی> تعرفه‌های درآمدی بخش کشاورزی در لایحه بودجه سال آینده تقدیمی به مجلس مشخص شد که براساس آن دولت در بخش‌های مختلف کشتار دام و طیور تا واردات سموم و دیگر محصولات کشاورزی میزان درآمدهای تعرفه‌ای خود را مشخص کرد.

تعرفه‌های درآمدی دولت از محل تعرفه‌های کالاها و خدمات مختلف در ۴۷ ردیف جداگانه در قالب جدول شماره ۱۶ لایحه بودجه سال ۱۳۹۶ منتشر شد که براین اساس تعرفه‌های درآمدی بخش کشاورزی از واردات سموم و محصولات مختلف کشاورزی تا کشتار دام و طیور در کشتارگاه‌های وارد کننده محصولات پروتئینی به صورت جداگانه مشخص شد.

براین اساس، درآمد حاصل از اخذ عوارض واردات سموم و داروهای دامپزشکی آماده مصرف و واکسن‌های طیور سازمان دامپزشکی به گونه‌ای در نظر گرفته شده که نرخ تعرفه برای موارد مشابه تولید داخل ۵ درصد و برای موارد غیرمشابه تولید داخل دو درصد در نظر گرفته شده است.

البته در لایحه بودجه سال آینده تعرفه‌های درآمدی به صورت ریالی اشاره شده که تنها برای واردات سموم داروهای دامپزشکی این تعرفه‌های به صورت درصدی قید شده است که به عنوان مثال دولت برای کشتار دام سنگین ۱۲۰۰ تومان، برای کشتار دام سبک ۱۴۰ تومان و برای کشتار طیور شش تومان به صورت تعدادی تعرفه در نظر گرفته است.

براساس این لایحه اخذ عوارض برای واردات گوشت قرمز و مرغ به گونه‌ای محاسبه شده که نرخ تعرفه برای هر کیلوگرم گوشت قرمز ۲۷۵ تومان و برای گوشت مرغ ۱۱۰ تومان در نظر گرفته شده است و درآمد دولت حاصل از اخذ مابه‌التفاوت از واردات روغن خام، دانه‌های روغنی و شکر به گونه‌ای است که نرخ تعرفه برای هر کیلوگرم روغن خام ۲۰۰ تومان و برای هر کیلوگرم انواع دانه‌های روغنی و شکر ۵۰ تومان در نظر گرفته شده است.

و اما اخذ عوارض برای واردات میوه و سبزیجات به گونه‌ای در ردیف ۲۳ جدول شماره ۱۶ لایحه بودجه سال آینده محاسبه شده که نرخ تعرفه برای هر کیلوگرم انواع میوه و سبزیجات ۷۰ تومان، برای هر لیتر سموم آماده کشاورزی ۱۴۶۴ تومان و برای هر لیتر سموم تکنیکال وارداتی ۷۳۲ تومان در نظر گرفته شده است.

منبع:ایسنا
کد خبر e2b81f730d1f490aa73181f46fefb285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =