مواد غذایی> عضوکمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی  مجلس با بیان اینکه  خرمای ایرانی نیازمند بسته بندی نوین  است،گفت : تشکل ها باید بازار مصرفی خرما را مهیا کنند تا خرمای ایرانی بتواند در بازار جهانی  خودنمایی کند،اما متاسفانه بسترهای صادرات در این عرصه به نحو مطلوب مهیا نمی شود.

هدایت الله میرمراد زهی درباره  صادرت خرما، گفت:صادرات محصول خرما نیازمند بسته بندی کاربردی و  حمایت از تولیدکننده خرما  است؛خرماداران زمانی می توانند محصول را در بازار جهانی به نحو مطلوب  بفروش برسانند که دولت با حمایت هایی از جنس بسته بندی  نگذارد،خرمای ایرانی بنام کشورهای دیگر به ثبت برسد.

بازاریابی محصول خرما با رعایت ویژگی های صادرات کالاهای ایرانی  را  به بازار هدف  می رساند

نماینده  مردم سراوان ،سیب وسوران،مهرستان در مجلس با بیان اینکه  خرمای شکلاتی و مسافرتی می تواند در مقاطع مختلف صادر شوند، تصریح کرد:  بازاریابی محصول خرما با رعایت ویژگی های صادرات می تواند کالاهای ایرانی  را  به بازار هدف  برساند؛زیرا ما اگر محصول را بدون هولوگرام اختصاصی وارد بازار کنیم،بدیهی است که  این نوع صادارت نمی تواند منجر به تبلیغات مناسب برای  کالای ایرانی  بشود.

وی ادامه داد: محصول خرما با توجه به ارزش غذایی که دارد می تواند درچرخه صادرات  به عنوان محصولی با ارزش افزوده به فروش برسد،بنابراین  اگر خواهان ایجاد فرصت های اشتغال هستیم،باید از فروش فله ای خرما  جلوگیری کرده و تنها محصولات را با برند اختصاصی به فروش برسانیم  و این درحالی است که صادرات فله ای بدیهی است که از  ارزش و نرخ محصول خرمای ایرانی می کاهد،زیرا زمانی محصول کشاورزی می تواند دارای نرخ مناسب باشد که دارای بسته بندی نوین و برگرفته از  شناسنامه باشد.

 نماینده مردم سراوان درمجلس،ادامه داد:خرما،زعفران،پسته ایرانی اگر با بسته بندی مناسب وارد بازار صادراتی شوند، بطورحتم می تواند در راستای ارزش افزوده در امر صادرات برای ما  توفقیات اقتصادی  به همراه بیاورد.

با بسته بندی مناسب نباید اجازه دهیم خرمای  ایرانی بنام کشور دیگر به ثبت برسد


عضوکمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه با بسته بندی مناسب نباید اجازه دهیم خرمای  ایرانی بنام کشور دیگر به ثبت برسد، یا دآورشد:بسته بندی،دیدار اولیه مشتری با محصول  است و بدیهی است اگر ما محصول را بدون بسته بندی مناسب  به بازار جهانی برای عرضه بفرستیم محصول  نمی تواند از نام ایرانی حمایت کند.

سته بندی تولیدات داخلی زیرمجموعه و تابعی از دانش و اقتصاد بسیار گسترده‌تری به نام بازاریابی است، زیرا یکی از ابزارهای بسیار کارآمد در بازار جهانی و رقابت حمایت از خودکفایی ملی درامر تولید است واین در حالی است که  ریسندگی ، فلزکاری ، خاتم کاری ، قالی ، حصیر، منبت کاری ، کنده کاری ، ظروف سفالی ، نمد، خراطی ، چرم ، سنگ تراشی، شیشه گری، خرما ، انجیر، آبلیمو، مسقطی ، گلیم ، انواع ترشی جات، عرقیات ،انجیر،زعفران ، انار و خرما ا ز محصولاتی است که در بازار جهانی  باید در کالبد بسته بندی   مناسب  عرضه شود.

 و این در  حالی است که بسته‌بندی نامناسب دشمن تولید داخلی به شمار می آید زیراکالا و محصولی که با هزینه و رنج و زحمت بسیار در کشور تولید می‌شود، بایدمورد حمایت دولت قرار گیرد تا به نحو مطلوبی اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار دهد.

 و گفتنی است که  دولت بایک برنامه ریزی کاربردی بسترهای توسعه سوغات های محلی را بنحو مطلوبی فراهم کند، این امر مو جب می‌شود برای ا فراد بسیاری در کشور اشتغال ایجاد شود.

منبع:خانه ملت
کد خبر e2d2e4e8515846138bd8c9dff425de78

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =