صنایع غذایی> دبیر کارگروه صنایع غذایی کمیسیون کشاورزی اتاق ایران گفت: در نمایشگاه اخیر کشاورزی و محصولات صنایع غذایی به جای خریداران و مشارکت کنندگان خارجی بیشتر فروشنده های خارجی حضور داشتند.

علی شریعتی در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران افزود: نمایشگاه ابزار توسعه صادرات است اما متاسفانه این نمایشگاه به ابزاری برای افزایش واردات تبدیل شد.

وی اضافه کرد: اگرچه درصد مشارکت خارجی ها در نمایشگاه ها به ویژه در نمایشگاه کشاورزی و محصولات غذایی 35 درصد رشد داشت اما به علت نداشتن نقشه راه این نمایشگاه نتوانست به اهداف پیش بینی شده دست یابد.
 شریعتی گفت: محصولات غذایی چون با سلامت مردم سر و کار دارد باید نمایشگاه های این کالاها باید مجوزهای سازمان های غذایی و نظارتی را داشته باشند اما متاسفانه در این نمایشگاه به علت تبصره ای که اخیرا وضع کردند ثبت نام ها در حالی ازجانب آژانس ها انجام شد که هیچ یک از موارد بهداشتی و نظارتی کنترل نشد ضمن اینکه در شرایط و مبلغ ثبت نام هم حرف و حدیث هایی وجود دارد.

وی اضافه کرد: راه کار حل مشکل برگزاری نمایشگاه این است که اتاق بازرگانی مجوزهای نمایشگاه های داخلی و خارجی را صادر کند البته این موضوع در مجلس قبلی به نتیجه نرسید که امیدواریم در مجلس دهم به سرانجام برسد.

منبع:خبرگزاری صداو سیما
کد خبر e377d8f8d19f4cecb0c2d2f66e7fe3b7

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =