کشاورزی> عضوکمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس با بیان اینکه درحال حاضر باید یک نرخ تضمینی برای خرید شیر به دامداران ارایه شود، گفت: : با خرید تضمینی شیر از دامداران هم حقوق تولید کننده و هم حقوق مصرف کننده رعایت می شود.

عباس پاپی‌زاده بالنگان درخصوص قیمت فعلی خرید شیرخام از دامداران و نرخ صنایع لبنی،گفت: برای نرخ فعلی خرید شیرخام از دامداران  بحث های جدی در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی صورت گرفته  که دربرخی از این نشست ها شخص وزیرجهاد کشاورزی و همچنین معاون امور دامی نیز حضور داشتند.

نماینده مردم دزفول درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درحال حاضر باید یک نرخ تضمینی برای بهای شیر به دامداران ارایه شود، افزود: با ارایه نرخ تضمینی شیر به دامداران کشور می توانیم ثبات و امنیت در بازار لبنی  را تضمین کنیم؛چراکه دامداران با نداشتن دغدغه بهای شیر در بازار،بهتر می توانند برای اموردامی خود سرمایه گذاری کنند و هزینه‌های جاری دام های خود را تامین کنند و همچنین درآمد مناسبی از هزینه های کسب و کار خود به دست بیاورند.

پایی زاده با انتقاد ازاینکه نباید تولید شیردر بازارمصرفی دچار تنش شود، یادآورشد: با خرید تضمینی شیر از دامداران می توان هم حقوق تولید کننده و هم حقوق مصرف کننده را مدنظر قرار داد.

عضوکمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس با اشاره به پیشنهاد اخیر وزیرکشاورزی برای بهای شیر تاکید کرد: بهای 1440 تومان برای هرکیلو شیر قیمت مناسبی است که ازسوی وزیر کشاورزی ارایه شده و با این قیمت،دامداران بهتر به روند تولید شیر امیدوار می شوند و دیگر گاوهای ماده و شیرده خود را راهی کشتارگاه نمی کنند.

وی افزود: بحرانی که در 2 سال گذشته در حوزه تامین و تولید شیر رخ داد به دلیل نبود ثبات در بهای شیر بود و دامداران پس ازاینکه نگهداری گاوشیرده برایشان مقدور و به صرفه نبود را برای کشتن به کشتارگاه می فرستادند و در کمتر ازچند ماه شاهد نابسامانی در روند تولید شیر و افزایش بهای صنایع لبنی بودیم.

به گزارش خانه ملت؛"حجتی" وزیر جهادکشاورزی اخیرا در خصوص بهای قیمت فعلی خرید شیر خام از دامداران ، گفته بود: به نظرم صنایع لبنی برای اجرایی نشدن مصوبه ستاد تنظیم بازار در خصوص 1440 تومانی شیر خام لجبازی می کنند که در نهایت این موضوع به ضرر دامداران و صنایع لبنی خواهد بود. وی مصوبه نرخ 1440 تومانی شیر خام ستاد تنظیم بازار را  مربوط به سال گذشته دانست که هنوز اجرایی نشده است.


منبع:خانه ملت
کد خبر e4e054ba3108433496c3238b720e0dab

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =