صنایع غذایی> اقتصاد غذا -  میزان مشوق های صادراتی و همچنین نحوه ثبت نام و پرداخت مشوق ها برای محصولات مختلف لبنی افراد حقیقی و حقوقی اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس» پس از مدتها وقفه در خصوص اعلام شرایط و ضوابط اعطای مشوق های صادراتی بالاخره شرایط و نحوه پرداخت مشوق های صادراتی اعلام شد.

بنا بر این گزارش کلیه صادرکنندگانی که در سال 1395 محصولات لبنی را به به بازارهای هدف در خارج کشور ارسال کرده اند باید نسبت به ثبت نام در سامانه eagri.maj.ir و تکمیل فرم شماره یک و  دو مربوطه  اقدام نمایند و در صورت لزوم موضوع از طریق دبیرخانه کارگروه مستقر در اتحادیه سراسری تولیدکنندگان فرآورده های لبنی پاستوریزه ایران و یا مدیریت تنظیم بازار محصولات و نهاده های کشاورزی استانها پیگیری شود.

همچنین مشوق های صادراتی به مقصد کشورهای اوراسیا  برای هرکیلوگرم شیر خشک  34500 ریال و برای هرکیلوگرم  ماست و شیر  3000 ریال و صادرات به  مقصد سایر کشورها  برای هرکیلوگرم شیرخشک 28000 ریال و  برای هرکیلوگرم ماست و شیر 1000 ریال می باشد.

گفتنی است مشوق های صادراتی به شرکتهایی پرداخت  می شود که در سال گذشته بیش از یک میلیون دلار صادرات داشته و یا امسال بیش از یک میلیون دلار صادرات داشته باشند.

لازم به ذکر است که بر اساس گزارشات دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی این مشوق های صادراتی در شش ماهه دوم سال 95 پرداخت می شود.

کد خبر ec790bad305841c89e2634fc37903d5c

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =